pain in the ass


Idag har det varit KAOS! Och då menat jag kaos!
Det är nästan så att man tror att djävulen tagit över min sons kropp. Han har fått en utskällning på dagis idag, pga att han svor för mycket vid matbordet. Efter jag hämtat honom gick vi till hemköp för att köpa lite bröd och mjölk. Jag har aldrig skämts så i en affär som jag gjorde idag. ( fuck you, dumma tanten, ) kom ut ur hans mun hela tiden. Jag fick typ panik för jag har aldrig behövt vara med om en sån situation tidigare. Neo har ju alltid varit gullig, snäll och rar.

Jag pratade lite med Annika idag på hans dagis. Han hade berättat alla fula ord han kunde säga. Vilket nu är, Fuck you, jävlar, helvete, fan och något han säger ofta är dumma i huvudet. Vi ska inte bry oss så mycket när han säger det utan istället berömma honom när han säger tack för maten, tack mamma, förlåt pappa, jag älskar dig osv. Men han är väldigt tidig på att kunna ta efter tvn och andra ljud. Han var bara strax över ett då han hörde bitch på tvn och sen kunde han det ordet. Lilla busunge då, det är kul att han är så fantastisk duktig på att prata och lär så så snabbt, men inte när han tar in fel ord. 

Något som kanske är mer possetift och gulligt är att han även lärt sig "Hello" "oh no" "bye" "shame on you" "I love you"

I love you har han inte lärt sig från tvn, vad jag vet iallafall, det har vi lärt honom. Men shame on you har han lärt sig från reklamen. Burger king tror jag det är? Ja ni vet säkert vilken det är.

Han somnade här på soffan efter han fått sin pencelin och hostmedicin. Han tog den duktigt ikväll iallafall. Nu är här så tyst och skönt så att jag nästan somnar. Gud sicken dag, det var längesen det var så här jobbigt att ha barn! Ja precis, jag skrev jobbigt



Anonym om vårt sovrum:
Skit fina tapeter!
Jag undrar bara, du skrev i ett inlägg lite längre ner att i slutet på januari månad skulle allt bli bra, vad menar du med det? :) Vad händer i slutet av januari?

// Sara

Svar: Ja visst är dom fina! Vi köpte dom på Rusta. Dom har jätte fina tapeter där. Ja i slutet på Januari då det är löning kommer Christian att få en riktig lön. Nu under tiden han har praktiserat har han bara fått ut 8000kr i aktivitetstöd. Så vi har alltså fått leva väldigt snålt och fattit. Så snart får vi lite fler tusenlappar att leva för.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt med mer pengar :)



/Sara

2009-12-07 @ 08:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0