Ledig dag


Idag var vi lediga från skolan så jag fick lite sällskap utav Malin & Noah som hjälpte mig att städa och tvätta. Vi åt lite lunch tillsammans och pratade om lite gammla minnen när lilla Noah låg och sov. Finns det någon snällare och tystare unge än honom? Han bara accepterar allt. Förutom när Neo sitter bakom honom och göra massa ljud med munnen och låter allmänt kånstigt eftersom i Neos fantasi åker dem motocyckel. Det gillar han inte riktigt. Och Inte när jag använder sodastreamen heller. Det ljudet är också läskigt :-P

Neo var på dagis idag från 13 - 16. Han missade ju hela förra veckan så han fick gå dit tre timmar idag ändå fast jag var ledig. Jag och personalen hade kommit överens om att börja med utan blöja nu på dagis eftersom både vi och dem känner att han är redo för detta nu. Och idag hade det gått jätte bra. Förutom när han och hans tjejkompis hade gått ut på gården och inte kom in igen. ( en förälder hade glömt att stänga grinden till hallen, därför är det extra viktigt att alla är uppmärksamma på att låsa och stänga alla grindar som är utomhus ) Madde en dagisfröken till Neo hade iallafall hört hur dem försökt öppna dörren igen och då hade lilleman kissat i byxorna där ute :-). Nu ska han ändast ha blöja på sig när han sover, och när han är utomhus. Till sommaren tar vi bort blöjan utomhus och om allt fortsätter så här tycker jag att vi försöker ta bort blöjan på natten till höst/vintern.

Christian är på jobbet och jag har precis kollat på Greys. Ska öva lite inför Matte provet som jag ska ha i morgon. För jag ska väll ha det? Lite krånglit nu när jag har två Matte lärare. Kommer kännas bra till hösten när jag bara har Lena i matten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0