köket 1/2 färdigt


Helgen har verkligen gått snabbt.
I fredags som jag eller vi alla tre igentligen är lediga på var jag i skolan. Och gjorde lite i bilden som jag ligger efter med. På kvällen blev det film och sen gick både jag & C och la oss vid elva.

I lördes kom pappa hit och skulle hjälpa till med köket. Så jag & lilleman följde med mamma och Ingela till falkenberg och gick runder på fynda. Meeeeen Neo förvandlades till något ondske fullt så han var inte alls rolig att ha med. Snarare en plåga!  Så det blev lite stressigt på slutet då jag fick gå ut med en skrikandes unge.

Köket är iallafall halvt klart. Väggarna är målade, och väggen tapetserad. Pappa ska slipa luckorna och måla dem. Och golvet kommer den 30:de. Får se när pappa har tid att lägga det. Han hade fullt upp nästa helg. Så vi får nog längta några dagar till :-)

Jag har varit iväg och köpt hamburgare som vi ska göra snart. Christian börjar jobba kl sex ikväll så det blir en tidig middag. Jag ska satsa hårt på min diet nu nästa vecka igen så jag köpte med mig en kladdkaka hem också. hihi

Norpan kommer hit med vårt nya köksbord lite senare :-) Sen får jag väll lägga upp en bild när allt är klart så ni kan få se!

Jag köpte med mig ett blöjpaket hem som jag tänkte lämna på dagis. Han har ju fortfarande blöja på sig när han är ute. Och vi har ett blöjpaket här hemma sen månadens tidigare köp. Nu när han bara har blöja på natten och då han är ute så går det åt max ett paket i månaden. Han har snart varit blöjfri även på dagis i en månad utan olyckor så nu kan man ju kalla honom halvt blöjfri :-)

Nu måste vi fortsätta städa. Det har sätt ut som lite flytt röra här hemma nu e fter alla lådor och skåp stått ute i vardagsrummet. Så för att jag ska kunna sova gott inatt är det bäst att jag sätter igång :-)

Kommentarer
Postat av: Caroline Jakobsson

Så duktig han är! Blöjfri så tidigt :) Melvin har fortfarande problem med det där, det är ju så bekvämt med blöja... hehe!

2010-03-29 @ 10:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0