en kväll på akuten = ett tejpat ögonbryn


Det blev en resa till Akuten idag. Precis innan jag skulle släcka ner här hemma vid halv åtta och förbereda läggningen för Neo, ramlade han ner från soffan på vardagsrumsbordet och slog i ögonbrynet. Det såg väldigt stort ut och blödde mycket. Jag fick panik som alla gånger han slår sig så. Han själv höll fast i min hals och sparkade med benen och fick inte fram ett ljud på ett bra tag. Jag hatar verkligen såndana situationer. Jag vet inte vad jag ska göra och börjar gråta själv. Jag ringde iallafall mamma, som också blev orolig och lessen. Och efter bara en stund kom pappa och hämtade oss.

Var uppe på sjukhuset i nästan två timmar. Och nu har dem tejpat han iallafall. Doktorn ville först sy honom, men sköterskan trodde att det räckte med att vi tejpade. Så jag hoppas att hon har rätt. Vi kommer iallafall vara hemma några dagar nu från skola och dagis. Så att han inte springer och ramlar och slår upp det igen på dagis, det kan ju gå rätt vilt till där.

Så i morgon ska vi in till stan efter Christian slutat och köpa en leksak. Han får självklart välja vad han vill. I rimlig prisklass ;-). Man måste ju få en belöning när man satt helt tyst medans doktorn tittade och tejpade ihop såret.

Stackarn kan inte ens stänga ögat helt <3




Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Stackarn. Hoppas att han fick sova hela natten. Fy vad jag tycker synd om honom. Puss o Kram

2010-03-03 @ 07:52:25
Postat av: Pappa/morfar

Han är en riktig liten tuffing!!

2010-03-03 @ 09:11:41
Postat av: Cecilia

usch stackar'n! :( Jag förstår att du reagerar som du gjorde, det skulle nog jag också göra. Det är ju så hemskt att se sina små barn slå sig. (nu har jag inga, men har ju en lillebror som är 10 yngre än mig själv och bara de tycker jag är hemskt att se när han slagit sig)

2010-03-03 @ 09:48:53
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Stackarn :( Hoppas det läker ihop fort! Vi kanske ses senare idag, jag och Nellie kanske kommer en runda till Carro efter skolan.. Vi får se hur Nellie är, blir en lång dag på dagis :) Kan ju vara skönt att komma ut till en lekplats då..Puss :)

2010-03-04 @ 09:24:49
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0