Doris

Inatt somnade Doris in. Vad kånstigt det känns? Jag menar, hur ofta har jag kelat eller ens sätt min systers marsvin? Det har bara varit Neo som varit intreserad av dorran och älskar henne, och Tusse förstås. Men nu när jag vet att hon inte finns längre så kommer det kännas jätte kånstigt att komma hem till pappa nästa gång. Men det är nog mest för att Neo kommer säga. - Mamma, kom jag vill titta på dois.
Han kommer nog ha svårt att förstå att hon inte finns mer. Sov gott Dorran <3

 

Jag är sjuuuk. Kände mig jätte kånstig i skolan idag. Men kände ändå att jag hade energi till att stanna kvar och har faktiskt varit riktigt flitig också. I alla ämnena. Nja, förutom matten då som igentligen var den viktigaste lektionen idag. Matte-prov. Men då började jag få slut på krafter och dem frågor jag kunde var inga problem men dem andra orkade jag inte ens kämpa med. Så vi ska gå igenom mer nästa vecka.

I morgon kommer jag stanna hemma från skolan. Får plugga lite hemma istället. Och hoppas att jag hinner bli utvilad tills på torsdag. Känns så dumt att stanna hemma från skolan när Neo är frisk. För en väldigt stor del utav min frånvaro är ju pga att jag är hemma med honom då han är sjuk. Men jag får väll ignorera min ångerst. Jag ligger ju trots allt bra i alla ämnerna. Förutom data kunskapen då. Men den får jag ta senare!

Har jag föresten berättat att vi nu fått reda på vilken inriktning vi kommit in på? Jag hamnade i en klass med 15 tjejer. Förstår ni? Inga killar alls kom in. Det hade tydligen varit stor konkurans mellan kurserna. Dem flesta hade valt Graf och Foto. Dem hade svårt att få ihop klasserna och dem blev större än tänkt. Och många blev väldigt besvikna över att dem inte kom in på sitt första hands val. Jag däremot blev väldigt glad och nöjd. För jag kom in på Foto! :-D. Nu äntligen ska jag bli utbildad fotograf, lära mig grunderna i photoshop och förmodligen kunna ta riktigt fina bilder tillslut. Alla i min klass verkar vara väldigt intresserade utav attt fota med. För 14 av 15 hade egen systemkamera. Det här ska bara bli så kul!

Men nu har mina två värktabletter börjar värka så jag ska försöka sova. Godnatt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0