Bröllop

Igår var det ett stort bröllop i stockholm som var fantastiskt fint =)
Själv har jag nog alltid drömt om det här prinsess bröllopet då jag var liten. Men då visste jag ju inte heller vad pengar va. Ett bröllop idag är mycket vanligt att det går på ca 70 000 kr. Om inte mer. Om jag haft dom pengarna idag hade jag valt att ha mitt på fjälldalen. Vi hade haft ca 100 - 150 gäster. Åkt häst och vagn efter vigslen, eller en snygg bil. Haft tre rättersmiddag med personal som serverar och står i baren. En stor bröllopstårta och sedan nattmat. Och sen en resa på kanske två veckor någonstans. Till ett riktigt fint land med en underbar strand och fin stad. Men dom där pengarna kommer jag nog aldrig att ha...

Istället får vi göra det på vårt sätt där vår plånbok bestämmer. Men det kommer bli jätte fint.

* Ca 55 gäster
* Beställa kläder från utlandet
* Tesse ska hjälpa mig med min bukett
* Helene ska hjälpa mig med håret
* Drickat köper vi i tyskland
* bjuder på snittar vid ankomsten, och sedan buffe
* Ska beställa prinsesstårtor som vi ska dekurera själva och ställa dom på en trappa
* Dekuration i lokalen från bla Gekås
* En kompis ska få fotografera oss
* Tar en sista minuten till ett fint och varmt land

Ja det var bara några saker. Jag längtar så mycket!
Vi ska dela in saker att fixa varje månad. Så att allt inte kommer på en och samma gång. Och jag tror vi börjar fixa i januari.





Kommentarer
Postat av: Becky

Bröllop behöver inte vara dyra för att bli fina :) Robins syster och hennes man köpte typ 3 partytält billigt, typ jysk eller nåt. Bjöd in ca 40 gäster, bara familj och de närmsta. De åkte till Tyskland och handlade spriten, önskade sig bara pengar i bröllopspresent för att få igen det de lagt på bröllopet och kanske få några slantar till resan, eftersom det var blandat med vad folk åt så hade de knytkalas och istället för tårta så bakade de cupcakes :) De fick så mycket pengar att det betalade hela bröllopets omkostnader + en bröllopsresa till Island och New York :D

Vill ni ha hjälp med något sen så är det bara att hojta till. Jag ställer gärna upp. Kan ju baka en massa chokladkakor till exempel ^^ Haha.. Då blir Chrille glad :P

2010-06-20 @ 23:42:08
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: elaine

om det inte är en omöjlig klänning du vill ha kan jag hjälpa dig att sy en för en väldigt billig peng :)

2010-06-20 @ 23:56:11
Postat av: Therese- Mamma till nellie

Kommer att bli så fint :) Och ja hjälper gärna till med mer ;) Mitt bud om klänningen står fortfarande kvar, om du skulle vilja :)Ska bara in på kemtvätt först..haha Puss

2010-06-21 @ 13:17:29
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Becky

Jo, det är lätt hänt att man tittar bort fel ögonblick så det händer dem något när de är små :/ Det som inte dödar det härdar ;P

Det är bara att hojta till om ni behöver hjälp med något :)

2010-06-21 @ 18:10:06
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till nellie

Ja, det är sant. Lite snyggare med lång till bröllop :)

Ja! Men vi kan väll ta det efter midsommar? Du o jag får bestämma vilka vi ska bjuda med ;)

2010-06-21 @ 20:33:14
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0