God middag

Hejsan alla helg mysare :-) Vår dag idag började redan kl 5:34 då Neo väckte mig och ville gå och bajsa(!?) Han som aldrig annars vaknar så tidigt. Jag kollade vad klockan var och såg att Christian fortfarande låg och sov och han börjar kl 6. Väckte liv i honom snabbt som fan och klockan 5:37 var han ute ur huset. Medans han sprang och tog på sig, letade upp hans mobil och lite annat sa jag till honom att du år ju ringa och säga att du försivit dig och kommer lite sent. Det är ju mänskligt? Men han kom i tid till jobbet iallafall. Jag hade svimmat om jag rusat upp så. Jag och Neo slängde oss på soffan och kollade på lite barnpogram. Och somnade om en liten stund till.

När Christian kom hem från jobbet ringde han först ett inkasso bolag som han fått brev från. Jag var rädd att det skulle vara ett till som vi missat. Men den räkningen som han fick hade han redan betalt. Sen gick vi in till stan och hämtade ut lite papper från skattevärket. Gick inom studio strandh och betalade skivan med alla bilder vi tog där när jag var gravid. Neos bilder får vi ta senare. Så den skivan ska jag hämta nästa vecka. Ska bli spännande att se dem igen :-) Vi hittade även en hålslagare och sen gick vi och tog en fika. Christan och Neo tog en varsin semla och jag fick nöja mig med mitt vatten.

Idag blev det goooood fredags mat! Det är ju många som undrar vad jag äter så jag får väll börja visa lite mer ;-) Kyckling, bulgor, curry sås och en massa sallad. Kycklingen är så klart precis så som den ska vara, riset ersatte jag med bulgor och såsen gjorde jag väldigt enkel men blev riktigt god. Grädde, massa curry krydda, lite fond, salt och liiite fullkorns mjöl. En jätte god middag! :-)

Nu ska vi sätta på en film innan vi somnar. I morgon är det badhuset som gäller och sen hem till Malin & Norpan och äta mat :-)

 


Kommentarer
Postat av: maria

åå ni gör alltid så god mat=P

2010-02-26 @ 23:50:25
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: christian

vadå ni det e alltid jag som lagar mat hahahaha

2010-02-27 @ 16:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0