sjukstugan

Hej på er!
Igår var det svenska prov och det gick bra. Det var svårt och jag satt två timmar tillsammans med min lärare i ett eget rum. Det tar nog lite tid innan vi får provresultaten. Men jag fick ett godkänt iallafall! Vi fick också se resultatet från Mediakunskaps provet igår och jag klarade mig bra på ett VG :-) Det var skönt att se.

Jag valde att stanna hemma idag så att Christian kunde gå och jobba. Han fick jobba eftermiddag så förlorar vi inte så mycket pengar. Jag hade feber när vi vaknade så jag och Neo har faktiskt bara legat i soffan hela dagen. Jätte sega och slöa. Han gick upp och öppnade dörren när pappa kom hit med en loka till mig. Det är det ända han varit uppe idag. Ingen mat har han heller ätit idag. Bara en halv macka imorse. Men jag har skämt bort honom med oboy och saft. Bättre det än ingenting alls. Christian kom hem lite tidigare ikväll så att han skulle hinna sova några timmar innan han ska upp och jobba igen. Men efter en stund spydde Neo ner vardagsrums bordet och fick sen fortsätta inne på toan. Så vi har bestämt oss för att han får stanna hemma i morgon. Kommer nog inte bli många sov - timmar inatt. Och dessutom har jag också feber så det känns bäst så. Vi ska ringa vårdcentralen i morgon också och se om vi kan få någon tid. Det här är ändå femte dagen Neo har feber och det blir bara värre och värre. Han är så varm så det är liksom otäckt att ta på honom.

I morgon blir vi förmodligen hemma hela dagen. Förutom om vi då får promenera till vårdcentralen. Jag måste inom skolan också snabbt och lämna in lite papper. Ingen fest blir det på Lördag heller. Så jag får helt enkelt ha en slags plugg - helg :-) Men det kan behövas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0