Lördag

Snacka om snööö!
Det känns ju inte som att man är i sverige längre. Det kom så otroligt mycket snö inatt. Och innan vi gick och la oss kollade vi ut och det var så fint. Alla träd och buskar var helt vita. Jag ångra att jag inte gick ut och tog några natt foton.

Det går jätte bra att banta! Jag tycker själv att jag känner mig liiiite smalare ;-) Så igår var det femte dagen för mig och jag var så nyfiken på min vikt. Jag kände att jag var tvungen att väga mig för att se om nånting har hänt. Och visst har det de! 1.5 kg hade jag gått ner. Ska bli spännande att se om jag lyckas gå ner fem kg på en månad. Hoppas det. Jag känner mig iallafall jätte motoverad nu och var till och med ute och gick en timme igår trots att det snöade så mycket. Igår åt vi klyftpotatis och kyckling. Och mitt godis till filmen fick bli oliver, och Loka till dricka. Jag saknar godis jätte mycket. Men förmodligen kommer det här att löna sig i slutändan :-) När jag var på Maxi igår var jag tvungen att titta lite på dom nya kläderna dom fått in. Så jag köpte två tröjor och ett par byxor till lilleman också. Det är han värd!

När jag satt i köket och läste tidningen och drack kaffe innan idag hörde jag ambulansen. Den slutade tjuta här utanför men jag såg inte vart den blev av för radhusen här mitt över. När Christian några minuter senare gick ut på balkongen sa han "oh shit". Grann gubben mitt över skulle skotta taket ovanför deras altan. Men hade tydligen ramlat igenom taket. Så det var dit ambulansen skulle. Läskigt! Hoppas det gick bra, vi såg att han var vid medvetet iallafall.

Idag kl tre ska vi på kalas hemma hos Jack. Det ska bli roligt. Men jag får vara lite otacksam och stå över tårtan ;-)

 


Kommentarer
Postat av: Becky

Hoppas han inte blev allvarligt skadad. Men det borde han ju fatta att han inte kan stå på ett sånt tak, man får ju använda sig av stege och fösa med en kvast eller något. Knäppa farbror..



2010-02-20 @ 16:09:51
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: Cecilia

ååh vad roligt att du går ner! :) Jag tänkte själv försöka ta tag i det där med att gå ner i vikt, dock är det så svårt här uppe tycker jag. Men ska försöka sluta med godis och sånt till att börja med.



Kör du på någon speciellt diet eller är det bara att ta bort de onyttiga och motionera mer? :) Jag ska till en början i alla fall ta bort de onyttiga och motionera mer.



Kram och lycka till!

2010-02-21 @ 20:14:14
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0