Polen i Oktober

Snart är sommaren över. Känns som att den redan nu börjar lida mot sitt slut. Kallare luft under dagen och kvällarna är mörka. Visst är det tråkigt? Varför går tiden så snabbt när det gäller tråkiga saker. Vinter och kyla.. brrrr.... inte riktigt min grej.

Christian fyller år i oktober och jag har redan berättat vad jag kommer att ge honom. Jag hade hoppats på att hitta något litet erbjudande någonstans som hade gått på högst 5000kr ink hotell, flyg och en rund tur på auschwitz. Vi åker ju dit för att främst gå där. Men jag är även nyfiken på stan. Dom säger att det ska vara väldigt fint.
Men vi bestämde oss för att åka trots att allting (förutom maten och allt övrigt) gick på 7780 för oss både. Och sen måste vi ju ta oss till köpenhamn också. Flygen från Malmö gick tydligen väldigt sent och sedan var det mer än 2 timmars bussresa till hotellet. Men vi får tre övernattningar och äntligen besöka auschwitz!!!

Men i paketet ingår ju även.

  • flyg till Katowice / Krakow t/r
  • 3 övernattningar på Hotel Jordan - del i dubbelrum inklusive frukost
  • Besök på koncentrationslägret Auschwitz inkl. engelsktalande guide.
  • Utflykt till saltgruvan Wieliczka inkl. engelsktalande guide.
  • flygskatt
  • Vi ville igentligen åka datumen 7 - 10
    Men i oktober går flygen bara från lördag till tisdag. Så vi har istället valt datumen 9 - 12. Helgen efter Christian fyller. Så har vi festen samma helg han fyller istället.




    Kommentarer
    Postat av: Madde

    Fan vad roligt för er! Vill själv åka dit och se allt!!



    Kram på re

    2010-08-06 @ 11:37:40
    Postat av: Charlotte

    Vilka har du beställt det igenom? Har velat åka o se auschwitz hur lämge som helst men inte hittat nåt bra bolag att åka med!!

    2010-08-07 @ 11:50:12

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0