söndag


Klockan börjar närma sig tio och jag hör hur min säng ropar på mig!
Det har varit en vanlig tråkig söndag, fast med goda mat rester från igår, en snabb fika tillsammans med mamma, Helene & Roger, En runda på maxi där jag köpte två nya krukor, blommor och en duk till köket, plugg och nu två timmars sällskap utav kompis Frida. Så så dum har den ju inte varit ;-)

Ska lägga mig i sängen och läsa lite ur svenska boken. Eller rättare sagt lyssna ur min daisy spelare. Tänk så mycket snabbare jag lär mig och hur mycket lättare allting är med mina hjälpmedel. Utan dem hade jag varit tusen gånger tröttare och absolut inte haft dem betygen jag har idag. Tack för allt Sturegymnasiet! Verkligen en toppen skola, speciellt för oss dyslecktiker.

I morgon ska Neo lämnas på dagis som vanlig och jag ska då ta min 30 minuters promenad. Gärna längre, för jag har syndat med tårta i helgen! Ja förresten, lördagskalast för mig blev lyckat. Vi åt god buffe och jag fick jätte fina presenter! Eller ja, pengar blev det mest. Precis som jag önskat mig! Massa spar pengar till polen. Tack alla ännu en gång! Och den fina blomman och krukan jag fick av mormor passar perfekt på köks bordet.

Och just det en sakt till. Vår söta Tusse fyller 10 år idag! Grattis till honom. I veckan ska vi köpa lite gröt till honom som han älskar. Och i morgon är det bara två dagar kvar som jag räknas som tonåring! Systemet nästa ;-)

Kommentarer
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

ne det är inte den ;) Jag beställde en annan igår som jag ska skcika tillbaka.. Jag o dannie var inne i stan idag och jag provade klänningar lite här o var.. Hitatde en som jag nog ska köpa..:)

2010-04-19 @ 12:41:28
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0