Får man högre inkomst - får man mer utgifter


Ja som rubriken säger.
Allt som är inkomst baserat ändras av sig själv då man får högre inkomst. Men att det alltid ska hända saker när man väl har pengar. Vår kassa dator, som varit kass väldigt väldigt länge tog igår sina sista krafter till att fungera. För idag har den inte funkat alls. Eftersom den varit så dålig så länge så visste vi att vi skulle få köpa ny inom kort. Men jag hoppades på att kunna vänta tills efter sommaren iallafall. Men så blev inte fallet. En dator måste vi ju ha. Och ja, jag har två skoldatorer som jag får ha under dem här åren. Men den ena ska jag lämna tillbaka. Och den andra som jag sitter på just nu är min. Det är den jag har alla stöd och hjälp medel på så jag sitter väldigt ofta med den här. Och dessutom får ingen annan använda den här mer än jag... igentligen. Men det har ju blivit något undantag någon gång då nångon bara skulle kolla busstiderna och lite sodär ;-) höhö.

Så idag beställde vi iallafall en ny dator som ska hålla väldigt länge! Tog en försäkring för säkerhets skull. Så vi vet att vi får en ny dator oavsett vad under tre års tid. Det blev en imac som var till ett lämpligt pris. Och vi hoppas på att kunna betala den på ett år :-) För kontant blev det inte då Christian lagt undan pengar till ett peket på körskolan. Synd att det ska vara så dyrt att ta körkort. Så pga körkortspaketet finns det ändast mina födelsedagspengar kvar till polen resan. Men körkort är bra att ha, så vafan :-)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Mac är bäst! :D Ni kommer säkert bli super nöjda :)

2010-04-29 @ 17:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0