våra flyttar!

Mia om i morgon är det min femte flytt som gäller!:
Hej:D Jag läser din blogg jämt och har gjort det länge nu=) Men jag hinner aldrig med i svängarna när de gäller era flyttar:P På något mystiskt sätt missar jag det:P Du har inte lust att skriva om flytten och så?=)

Haha, det är du nog inte ensam om! Vi har flyttat jätte mycket och jag är bara så j*vla trött på det nu. Nu vill jag värkligen bo sätta mig!

Tänkte ta det lite snabbt, om det nu går att göra det?

1 - flytten var den första vi flyttade "ihop" i. Den första som blev vår. Det var en stor 3:a i landskrona. Lite halvdann men dög utmärkt för oss! Men efter bara ett litet tag visade det sig vara ett otroligt dåligt område. Folk bajsade i tvättstugan! Snodde tvättider, barn kastade ut knivar genom fönstren, föräldrarna slängde ut sina barn i trappen och där stog dom och skrek och bankade på vår dörr hela tiden. Ja jag orkar inte fortsätta. Dessutom var "soprummet" eller jag kanske ska säga sophörnan precis bredvid vårt vardagsrums fönster så det stank skit i hela vår lägenhet och det samlades fullt med flugor i hela lägenheten så fort vi öppnade fönstert. USCH. Vi bodde bara där i fyra månader.

2 - flytten blev till ett jätte fint och mysigt område i Landskrona. En trea det också! Jag trivdes värkligen i den lägenheten och så fort vi kom in där så kände vi liksom... nu är vi hemma! Neo föddes några veckor efter vi flyttat in men med mormor, morfars och alla andras hjälp var vi i ordning och hade det så fint långt innan mina värkar började.

3 - flytten blev pga att vi bestämde oss för att flytta till Halmstad då C blev arbetslös. Annars hade vi bott kvar i trean på ringvägen i Landskrona. Det är jag 100 på! Vi behövde ett boende snabbt och hyrde då en trea på Nyhem i andrahans. Men vi var tvugna att flytta där ifrån av lite privata skäl. Vi trivdes faktiskt inte så bra i den lägenheten ändå. Varför vet vi inte riktigt. Den var jätte fin och frech, men njea... vi kände oss inte hemma.

4 -flytten blev hit till broddesons gatan. Vi var ju då också desperata efter ett snabbt boende. Det är ju brist på lägenheter så därför får man ta det man får. Det blev ju då en 2.5 på 64 kvm. Väldigt liten men med nytt kök och underbara grannar som vi kommit mycket nära. Vi har ju också haft tillgång till trädgård som varit ett stor pluss nu under sommaren. Men det som inte passade oss var att det fattades ett sovrum - då till vår lilleman! Och att hyran ligger på 6200 kr i månaden. Christian får ännu bara aktivitetsstöd av försäkringskassan så det är för hög hyra för oss.

5 - flytten är då den här som också ligger på Nyhem. Hertigsknutsgatan. Vi hade igentligen bestämt oss för att bo kvar i 2.5 på broddesonsgatan ett tag till iallafall. Men eftersom vi faktiskt inte ens sökt den här lägenheten utan blev kontaktede och erbjudna en visning och inprensip ni får den om ni vill ha den så kunde vi inte tacka nej. Lägenheten är bara 3 minuters gångväg från Neos dagis och min skola. Nära till Maxi så man slipper handla på dyra Hemköp. Bara 5000 kr i hyra och dessutom en 3:a. Pappa och liiiite Christian ;-) har målat om vardagsrummer, hallen och vårt sovrum. Där är jätte snyggt nu! Vi kommer fixa allt annat som behövs göras ve efter ett tag. Man kan ju inte få allt på en gång ;-)

Så nu kanske du och alla andra förstår lite bättre hihi.
Jag tror, om det nu inte skulle hända att vi absolut inte kommer överens med grannarna eller hyresvärden. Att vi faktiskt kommer bo kvar där MER än ett år ;-). Och gärna längre. Tror dom flesta vi känner är ganska så trötta på oss hehe. Det får räcka nu. Även om C får jobb där han praktiserar osv så är det bara skönt med en massa pengar över. Då behöver vi bara betala 5000 i hyra. Vi kan spara ihop till våra körkort, betala av lite skulder och få iordning på vår ekonomi igen.

Kommentarer
Postat av: Mia

Nu hänger jag absolut med:D Tack:) Hoppas ni trivs i nya lägenheten:D

2009-09-05 @ 17:41:33
URL: http://metrobloggen.se/maria199

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0