väldigt kraftig infulensa


Anonym om söndag:
En hyresvärd ska betala om det är ritat på väggarna!


Svar: Där har du helt fel. Det är självklart dom som hyrt lägenheten innan som ska ersätta alla skador dom gjort. Men eftersom du uppenbarligen inte läst dom tidigare inläggen så har jag också skrivit att vi kom överens med dom som hyrde den innan att dom skulle betala oss 30% av vad all färg kåstar. Eftersom dom bara behöver ersätta skadorna så hade dom kunnat köpa billig tråkig neutral färg. Och det ville vi inte ha. Vi skulle ha målat om även om det inte var några skador. Så hjälpte dom oss lite med betlaningen och slapp göra jobbet. Vi hade endå målat över det dom målat. Så hyresvärden har ingenting med det att göra. Dessutom sa han att han kommer inte göra någonting med lägenheten så länge ingenting går sönder och vi inte orsakat det.

Igår började vi måla i lägenheten. Min sista lektion var Radio igår och det var faktiskt kul. Gjorde en intervju med en musiklärare som faktiskt blev lång och bra. Läraren var nöjd iallafall och den kommer att spelas upp någon gång nästa vecka :-) Pappa och Christian hade kommit ganska så långt igår. Jag och Neo sov hemma hos mamma och hade det mysigt. Det är bara pappa som varit i lägenheten idag. Han har nog gjort färdigt hela vardagsrummet nu. Hallen behövs bara målas en gång. Det gör nog Christian själv på Torsdag. Så då är det bara vårt sovrum kvar :-) Där är det tapetseringen kvar och så måste där målas en gång till. Det blir SKIT SNYGGT :-)



Min dag började inte så bra idag. Vaknade upp med feber (som jag gjort nu varenda morgon sen jag blev sjuk) Men i morse var det värre. Tog en tablett, och medans jag satt och väntade på att den skulle börja värka så övertygade mamma mig om att stanna hemma från skolan och ringa doktorn. Fick tid kl 13. Hon misstänkte först att jag hade lunginflammation men det var det inte som tur var. Inte svininfulensan heller. Men dom tog lite prover på mig och sa sen att jag har en väldigt kraftig infulensa. Febern har jag kvar och kommer ha kvar om jag anstänger mig. Jag måste vila men det är även bra om jag promenerar liiiite och långsamt någon gång under dagen. Jag får inte gå till skolan på hela denna veckan. Om jag mår lite bättre på månag kan jag börja med att testa gå halva dagar.

Hon skrev ut hostmedicin som smakar SKIT. så klart. Fick också Rinexin. Mina trummhinnor är väldigt irreterade och håller på att bryta ut till en väldigt smärtsam öroninflammation som hon sa. "cirkulationen" Genom näsan och öronen fungerar inte så det här ska förhpooningsvis hjälpa annars får jag utskrivet pencelin om det väl bryter ut. Det här passar värkligen fint just nu. Vi måste packa ner allt som är kvar och flytta på lördag. Så det här blir den tredje flytten utav fem jag inte kommer bära något tungt eller mycket. Dom andra två var jag gravid på.

Christian & Hans hämtade sängen idag också. Det blir jätte bra. Lagom stor till Neos rum också.

I morgon blir vår lilleman två år. Jag ska väcka honom med en mysig lite frukost och sen ska han få några kanelsnäckor. Han ska vara på dagis vid nio tiden. Sen ska dom fira honom där. Dom ska äta glass och han ska få jätte mycket uppmärksamhet på morgonen. Vi kommer bara att äta lite tårta här hemma. Sen åker jag, mamma, pappa och Frida ner till Morfars grav och sätter ljus och blommor. Jag ser inte det här som Neos födelsedag utan jag ser det som en hemsk dag att gå igenom för mig och min familj. Tyvärr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0