svårt för att somna

jag sitter här och kan inte sova. Tänkte att jag skulle sova på soffan inatt. Neo vaknade igår natt vid tre tiden pga att jag hostar hela tiden.

Idag känner jag att jag ansträngt mig alldeles för mycket. Jag har haft feber hela dagen och dessutom svårt för att andas. Men jag kände att jag ändå kunde kontrolera det. Det var liksom bara lite tyngre och om jag bara satte mig ner och tog det lugnt blev det bättre ganska så snabbt. Läkaren sa att om jag fick svårt för att andas skulle jag kontakta dom igen eller åka in akut om jag då kände att det var akut och inte rättade till sig. Men samtidigt sa hon också att jag måste vila och ta det lugnt. Vilket jag inte gjort idag. Men det är inte så lätt. Flytten måste ju bli av. Och dessutom hade Neos dagis stängt idag så han har ju varit hemma hela dagen. Men han har varit ganska så duktig på att underhålla och leka med sig själv men samtidigt också - så klart väldigt utråkad och det blir då = otroligt trotsig framåt kvällen. Som tur var så var ju Christian hemma då så han fick ta smällarna. Imorgon kommer han att vara på dagis några timmar och sen ska mamma bjuda oss på mat. Så då får jag hjälp och lite vila där hemma. Christian har övertid som jag skrev i inlägget under och vi behöver dom pengarna.

Nu känner jag att jag varvat ner och att andningen är okej igen. Tvn är på låg nivå och här är mörkt i vardagsrummet. Jag har min kudde och ett tunt påslakan här ute hos mig. Fönstret får vara öppet ett tag till. Jag svettas sån där svettsjuka som jag kallar det ;-). Känner mig jätte äcklig. Men om jag har tur kan jag nog somna snart.

Kommentarer
Postat av: Annie

usch vad jobbigt det låter. Hoppas du blir frisk snart. går ju mycket sånt nu tyvärr.



Hur många besökare har du per dag?

2009-09-04 @ 00:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0