snart är radio kursen klar

Hejsan svejsan.

Povet idag var skit svårt. Jag kände inte alls igen frågorna. Men tydligen så hade dom gått igenom det mesta på genomgångarna som jag inte varit med om. Så det var inte så mycket om det som stog i häftet. Men vår lärare rättade alla prov under lektionen så vi fick tillbaka det redan idag. Och ett godkänt lyckades jag att få! Han tyckte att jag hade gjort jätte bra ifrån mig eftersom jag varit borta så mycket och bara haft två kvällar på mig att plugga. Det var bara en som lyckades uppnå vg och mer än hälften av klassen fick underkänt så jag är helt klart nöjd! Nästa vecka ska vi sända i radio sen är den kursen klart.

Jag och pappa har varit på möte idag med hon som håller i dyslexi gruppen. Det är faktiskt så illa att jag inte kommer in där just nu för det finns inga platser. Dom skulle ordna ett krismöte så fort som möjligt. Under tiden jag väntar kommer jag inte ha någon engelska lektion alls. Hennes ena förslag var att jag inte skulle läsa engelska nu under gymnasiet utan då gå ut med ett ig och sen läsa upp det ämnet på en sjunde termin. Men det tänker jag inte göra. Jag vet att dom har ont om personal, många behöver hjälp och att skolan nu måste spara ennu mer pengar. Men jag tänker vara egoistisk och strunta i det för på något sätt måste dom ordna det!

Efter jag hämtat lilleman idag vid fyra tiden ska vi iväg och handla lite på Maxi.
Neo vaknade vid åtta i morse. Jag som ställt klockan å halv nio :-(. Jag tog in honom i vårt sovrum och fösökte få honom att somna om hos oss men han var helt till sig och pratade bara om att han sovit i eget rum. Det var också det första han sa på dagis när vi lämnade honom där idag. Neo nanna eget rum i min säng. Han kan säga korta menngar nu helt utan problem. Dom på dagis är så imponerade :-). Det är så roligt när han får berömelse och att vi också får det. Det är ju trots allt vår förtjänst också att han pratar så bra.


Kommentarer
Postat av: Anna f

så roligt att det går så bra för honom :). Han är så go er lille pojk.

2009-09-09 @ 23:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0