kalas 1 för lilleman

Nu är den här helgen också slut!
Dagen började med att klockan ringde nio. Vi klev upp ur sängen jätte trötta båda två. Ingen sovmorgon för oss den här helgen inte. Jag mötte frida på Maxi vid tio. Köpte allt som hon behövde till bullarna, till tårtorna och lite bröd, pålägg, mjölk och pappers tallrikar och glas. Allt gick faktiskt snabbt och smidigt. När Frida började med bullarna gick jag ner i källarns en snabbis. Har ju vait av med mina gardiner ett tag så jag ville få slut på nojjan som jag haft sen vi flyttat och se om dom fanns där eller inte. Om jag inte skulle hitta dom så hade jag fått acceptera att jag råkat slänga ett par dyra fina gardiner. Letade och letade, sista lådan jag kollade i fanns dom som tur var! Jag pussade och pussade sen gick jag upp och hängde upp dom. Nu mår jag bra i själen igen :-). Vi började så smått med tårtorna och sen vid halv ett följde Christian och Neo med Hampus till mamma. Så jag och Frida kunde fixa i lugn och ro innan folket skulle komma. Vi blåste upp lite balonger och gjorde klart allting. Neo tyckte det var jätte roligt att det kom hit lite folk och var jätte intresserad av presenterna. Joanna & Jack hade köpt en gul liten bil som låter, Frida kom med en fin tröja och en häftig brand station med bilar till. Av Melina, Oscar, Malin, Norpan och lilla Noah fick han ett stort paket med en massa olika brandbilar. Han blev jätte glad och har lekt med bilarna hela kvällen. Både bullarna och tårtan blev goda. Allt blev jätte bra idag :-) Malin, Norpan, Noah och Frida var kvar ända till sex ikväll. Så det var kul med sällskap. Synd att jag inte kan visa bilder. Går inte att lägga in några bilder på den här datan. Så jag får visa er när vi fått hit internetet.

I morgon när jag har stor håla ska jag hem hit och sortera bland Neos leksaker. Allt han inte leker med och som är för litet tänkte vi ge till Noah. Ja dom sakerna som är något att ha då. Känns bättre att ge det till någon än att slänga det. Resten av kvällen ska vi bara titta på tv och jag tänkte fixa lite papper som jag ska skicka iväg i morgon.

Neo la vi redan klockan sju. Hans rum luktar jätte gott nu efter jag tvättat hans sängkläder. Luktar nytvättat i hela rummet :-) Han somnade gott iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0