vanlig måndag

Hejsan gott folk!
Igår orkade jag inte uppdatera. Men det kanske ni märkte ;-)
I lördags skulle vi egentligen äta tacos. Men efter vi varit på Maxi och var på väg hem med varorna ringde pappa och frågade om vi ville ha mat hemma hos han. Så vi åt tacos i går istället. Kanske inte direkt någon söndagsmat. Men vi hade ju redan handlat och var så sugna på det! På kvällen kom Melina och Oscar hit. Vi skulle kolla på film men filmen funkade inte. Så vi ringde Frida som har hur mycket filmer som helst. Christian och Oscar stack hem till henne för att låna en. Men sen hängde Frida och hennes pojkvän Christian med hem hit och kollade på den otroligt kassa filmen vi lånade. Kommer inte ihåg vad den hette, men den var fransk och vi alla 6 var helt överens om att den var ur kass och överdriven. Men när den var slut så var det för sent att sätta på en till. Frida hade inte sett på den än så det var därför hon inte varnade oss :-).

Igår ringde först Frida oss och var jätte utråkad. Hon kom hit och sen stack vi till busfabriken tillsammans med Nina, Jonte och Kyle. Dom bjöd på Neos inträde som en försenad födelsedagspresent. Neo tyckte att det var jätte roligt och så klart skit trött när vi kom hem vid fyra. Frida ringde oss igen..... ;-) Och ville komma hit. Hon var trött på att vara hemma. Christian stog och gjorde maten då så vi bjöd hit Frida på tacos.

När jag slutat idag kom Frida upp till mig efter hon varit på körskolan och hjälpte mig att städa lite. Sen hämtade vi Neo på dagis och mötte upp Joanna och Jack som vi gick till en lekplats med. Oscar fyller år idag och det hade jag totalt glömt bort. Vi var ju ditbjudna klockan fyra men det här slog mig klockan fem. Så jag ringde och bad om ursäkt och grattade honom. Efter en stund gick vi hem till dom och åt lite tårta.

Jag la Neo vid halv nio idag så att han sover längre i morgon. Vi får ha lite olika rutiner nu varannan vecka. Men det är ganska så lätt att styra honom. Christian ska dessutom jobba över till två inatt så han kommer inte komma i säng förrens tre. Så jag hoppas att Neo sover till iallafall nio. Planen var att hålla honom upp till iallafall nio, men han var så trött.

I morgon ska en uppsatts i senska, egentligen två lämnas in och en uppgift i media lämnas in. Jag är färdig med allt förutom då den andra svenska uppgiften. Texten är kopierad från en tidning, jätte suddig och skit liten. Jag som dyslektiker har svårt att uppfatta meningen då för all text bara flyter ihop. Så hon får hitta något annat till mig.

Nu ska jag kolla i lite viktiga papper som fortfarande bara står i en kartong ute i köket.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0