höll på att skita ner mig!

FY FAN.
Var precis med om en skit läskig sak.
Stog inne på toan och borstade tänderna. Det började banka kånstigt och till slut trodde jag att taket skulle ramla ner och väggarna skakade. (förmodligen inte men det höga ljudet gjorde så att jag uppfattade det som det) Jag sprang ut i hallen. Jag trodde att någon försökte bryta sig in hos oss. Christian och jag brottades om tjuvtittar hålet. Självklart så vann C. Det var två mörk klädda killar som bröt sig in hos vår granne. Dom drog fram sina pistoler och skrek LÄGG DIG NER!!!!! Dom stängde dörren och vi båda var lite chockade. Vi trodde att han mitt över oss flyttat för en vecka sen. C sa att det måste ha varit polisen, det dom bröt sig in med är en sån som dom använder när dom ska bryta sig in hos någon. Men vi har alltid tyckt att han mitt över oss varit lite skum, och hans logga på hans jobb kläder kände vi igen! Ett företag som inte är kännt för det goda precis. Vi gick ut på balkongen efter vi såg en av "poliserna" gå ner för trappan. Men han kom aldrig ut så förmodligen gick han ner i källaren. Kanske letade efter något? Det kom en vit mini buss och stannade precis utanför oss. Lite mysko? Jag blev orolig för att det kanske inte var några poliser så jag ville ringa och kolla. Blev kopplad två gånger och till slut fick jag prata med en som kollade upp det. Och ja det var polisen som var här. Den vita mini bussen hade då kört iväg så förmodligen var det bara en ren slump att den stannade här utanför. När jag var i telefonen innan vi fått något svar om vem som var här kom vår granne som bor i källaren in till trädgården och skulle gå in, men C sa till henne att stanna ifall det nu skulle vara några andra. Vi har pratat både med "källar grannen" och hon ovan för oss. Hon ovanför oss hade också hört allting och blivit skit rädd. Hon trodde precis som vi att någon höll på att bryta sig in hos henne. Hon stog nere i trädgården med sin lilla hund och vågade inte gå in. Men nu är vi alla inne hos oss. Om hon ovanför oss (kommer aldrig ihåg vad hon heter) inte finns kvar i morgon fick vi lov att ta över hennes lilla etta och använda det som förråd. Låter som en bra ide efterdom vårt förråd inte är spec stort! Tror nog att vi knycker hennes frys då med ;-). haha nej nu måste jag nog sova... om jag kan. Det känns inte så säkert här längre. Men förmodligen kan vi säga hej till en ny granne snart. Om Conny vill slänga ut någon som lämnar sin katt ensam hemma en hel vecka så tror jag inte att han vill ha någon som är kriminell i någon utav hans hyreslägenheter!

Kommentarer
Postat av: Annie

Fan vad läskigt :S men det var bra av dig att ringa polisen tycker jag. Man vet ju som sagt aldrig.

2009-10-01 @ 09:50:02
Postat av: Camilla

Fy fan vas läskigt Tur att du inte var ensam hemma.Men han kommer nog inte tillbaka igen. Så tur är väll det. Hoppas allt är bra med er annars! Kram

2009-10-01 @ 13:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0