tråkiga kväll


Godkväll. Tråkiga kväll, ingenting på tv. Och det är den tråkiga veckan då Christian jobbar eftermiddag.

Här är städat och fint iallafall! Så då slipper jag att ha ångerst över det. Jag blev riktigt förvånad när Neo vaknade efter 45 minuter. Först var han lite tjurig och gnällig. Men sen blev han riktigt sammanbetsvillig när jag satte igång och städade köket. Började diska och då ville han sitta i sin barnstol och kolla på. Han sjön en sång från dagis som jag nu inte kommer på vad den heter, eller hur den går. Det står totalt still i huvudet. Men skit samma! Jag torkade sen av spisen och då ville Neo göra samma sak. Så han stog och torkade av spisen i nästan 20 minuter ;-) Då hann jag plocka undan i alla rum och vika ihop lite ren tvätt. När han sen tyckte att han var klar fick han torka av vardagsrumsbordet medans jag dammade av tv, tvbänken och hyllorna ovanför tvn. Sen satte vi igång damsugaren och damsugade av alla rummen förutom Neos rum som fortfarande ser förjävligt ut! Vi har inte sorterat alla hans leksaker än och allt ligger huller om buller. Måste försöka ta tag i det i morgon.

Sen klockan fem stack vi ner till Nyhemstrafik skola och hämtade upp Frida som skulle med och handla. På Netto träffade vi också mamma. Hon tyckte att Neo skulle få chockladpudding efter kvällsmaten så den köpte hon till han :-). Han åt inte så bra på kvällsmaten men det är väll för att han är sjuk. Men chockladpuddingen slank ner så lätt så ;-)

Nu sover han snart och jag måste plugga. Ska ha prov i Graf om en vecka. Känns väll sådär. Men jag skulle få ta det muntligt så det känns bra. Hade fått ganska så bra omdämme där ifrån :-)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

stackarn som har vattenkoppor. Men jag kan säga att det är skönt för honom att han får det nu när han är så liten. Jag fick det när jag var 11-12 och det var inte alls kul.

2009-10-06 @ 12:08:51
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Vi är två tjejer på Blackebergs gymnasium som nu i 3an gör ett projektarbete som handlar om unga mödrar. Syftet med arbetet är att ta reda på vad som är ”bäst” för barnet, att ha en ung eller äldre mamma, hur stor roll åldern spelar och hur man som ung mamma klarar av ett barn. Det vore väldigt trevligt om vi fick ställa några frågor till dig om det här ämnet då dina svar kan ha en stor inverkan på arbetet!



1. Var din graviditet planerad eller oplanerad?

2. Var abort ett alternativ för dig? Varför?

3. Finns pappan kvar i bilden?

4. Är du nöjd med att vara ung och mamma?

5. Vilket bemötande fick/får du som ung och mamma från: personer i din ålder? Vänner? Föräldrar? Andra äldre föräldrar? Barnmorskan?

6. Många anser det ansvarslöst att få barn i så pass ung ålder, ekonomiskt och psykiskt. Vad anser du om detta? Hur klarar du dig ekonomiskt och psykiskt?

7. Vad skulle du vilja säga till dessa som anser det ansvarslöst?

8. Hur klarar du allt på bästa sätt?

9. Fick/får du mycket stöd från dina föräldrar, eller vem är ditt största stöd?



Vi är jättetacksamma för svar!



Med vänliga hälsningar Emelie och Sara

2009-10-06 @ 13:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0