en jätte snabb Fredag med en massa skoj


Sicken Fredag!
Den har verkligen gått snabbt! för snabbt :-/... Men jag har ju lov en hel vecka, så för mig gör det inget. Värre för Christian som har fått "slösa bort en dag" på IKEA ;-). Han fick mest springa efter Neo när vi var där. Han har nämligen fått en ny pill-sjuka. ( Neo alltså ;-) )

Dagen började med att klockan ringde halv tio. Då fick vi gå in och väcka Neo som sov som en stock. Christian plockade ihop vår säng ram. Och jag tömde allt som var i byrån i hallen och i sko hyllan på toan. Malin och Norpan kom vid halv ett och vi bytte sängram. Sen bar det av till IKEA. Vi handlade FAKTISKT för 1500 mindre än vad jag hade tänkt. Men det blev ingen ek hylla, den fick inte plats i pappas bil. Och tur var nog det. För sängboden vi fick med av Malin och Norpan rullar man liksom in bakom sängen. Så det blir liksom ett litet "tak" på huvud delen av våran säng ram. Svårt att förklara, och det är säkert ingen som fattar mer än dom som har dom här sängborden. Men på ek hyllan som vi igentligen skulle ha ovanför sängen skulle vi ha haft två fotografier på Neo och lite annat. Men nu istället kan vi ha det på "taket". Ja jag ska ta foto på det sen, så det är väll lika bra att vi lämnar det ;-). Vi skippar iallafall hyllan och försöker istället hitta en stor tavla eller två mindre att ha ovanför sängen. Lådorna vi skulle köpt till Neos bokhylla som kåstade 100 kr styck packade vi på oss. Men när vi kommit en bit hittade vi andra mer tyg lådor för bara 50 kr styck. Så vi tog faktiskt två sånna istället. Två blåa och två svarta. Fanns inga röda som jag ville ha igentligen, men vafan! Vi kom 200 kr billigare undan. Det blev sko lådorna som vi pratat om länge och den vita malm byrån med fyra lådor. Lite ljus och annat smått. Letade också efter en badrumsmatta men fanns ingen svart eller vit som jag ville ha. Men hittade istället små vita badrums mattor för bara 12 kr styck. Så jag köpte två och ska ha dom så länge. När jag sen hittar något annat så känns det inte så tråkigt att slänga två badrumsmattor för 24 kr. Det är liksom skit samma! En bra lösning för tillfället eftersom badrumsgolvet är så kallt. Slipper vi ha en handuk liggandes där. Skurvar till vetrinskåpet köpte vi också. Så nu har vi äntligen fått upp dörren. Ja det ska bli så kul att visa sen när vi är färdiga! Hallen blev så mycket bättre, - hittade dessutom en jätte liten, söt skohylla som jag köpte. Trodde aldrig att vi skulle hitta en sån liten. Så det blev jag också glad för.

Nästa gång mamma åker ner till Landskrona, men jag funderar på att kanske följa med. Så ska jag isåfall be henne åka inom IKEA igen. Vill nämligen ha en snygg knubbig bordslampa som det heter. Den stora för 149 kr. Ja ni ser ju på bilden här nedanför. Hade blivit skit snyggt. Vi kan ju inte direkt ha nån lampa på sängborden eftersom dom mest kommer vara "inrullande" känner att det blev en väldigt massa """""" i det här inlägget ;-). Så den lampan i mitten, dom två fotografierna på vår ögonsten och sen två varmeljus "hållare" (haha där kom dom igen) på varsin sida. DET KOMMER ATT BLI SÅ MYSIGT!




Kommentarer
Postat av: Mona

det ska bli så kul att se sen :)

Längtar!!!!!!!!!

2009-10-24 @ 14:00:35
Postat av: Anonym

Ni skulle väll börja med neos rum snart också? du har ju hållt det lite hemligt hur det ska inredas. Så jag hoppas att du visar oss snart! :) Ha en trevlig helg!

2009-10-24 @ 14:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0