en framtids Enya


Vår helg ser ut så här -
Fredag/idag
Jag ska sätta igång och städa, damsuga, plocka undan, bädda rent, sortera i Neos rum och tvätta! Efter jag har hämtat Lilleman på dagis ska jag in till stan och lämna några pepper. Och ikväll kommer Malin och Norpan hit. Då ska vi äta och kolla på film.

Lördag
Andrea och hennes familj kommer hit. (dom som bodde här innan) Dom ville se hur här såg ut, och jag har ju inte fått se Alvin än. Så det ska bli kul :-). På kvällen ska vi äta gott hos mamma.

Söndag
Vi tänkte sticka bort till Hans och Josefine och hälsa på lite. Men båda ska jobba så det blir innan fyra!

Fick en fråga för ett tag sen när vi ska börja jobba på en tvåa!
Det ska vi göra NU NU NU NU NU NU NU NU NU NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eller nej det ska vi inte :-(. Bara jag som lever i min dröm-fanasi lite. Att vi båda har jobb, en fast inkomst och allt är strålande! En volvo, en pitbull, ett hus, samma efternamn, C är skuldfri och jag har nummer två i magen! Det hade varit så underbart!

Först och främst ska C ha fått en fast anställning. Så att vi slipper leva på en a-kassa. Sen har jag ju tre år kvar i skolan. Och om jag har tur så har det hunnit ordna upp sig tills dess så att det finns lite fler jobb att söka. Att åka till Norge är inget alternativ för mig. Jag skulle ju helst vilja plugga vidare också, men jag tror jag ger söka-jobb alternativet en chans först. Så att man får upp fd-penningen innan man går på mammaledighet. Samma efternamn, en hund och ett hus kan vi ju faktiskt skaffa fast barnen är stora ;-) Så det var bara något jag drog med. Något som är ganska-långt framtids-planer. Men Christian ska iallafall ha påbörjat sin skuldsanering. Och man ska kunna se slutet på den. Sen hoppas jag verkligen att någon av oss har kunnat skaffa sig körkort. Nummer två kommer ju som sagt inte komma på MINST fyra år. Men då ska jag ju inprensip ha fått ett jobb direkt efter studenten och blivit gravid samtidigt.

Jag är så otroligt bebis sugen. Men jag tror att det beror på att det absolut inte går just nu. Det hade bara varit taskigt mot den lille, Neo och oss själva. Det finns så mycket vi måste ordna upp innan vi kan göra ett till underverk. Tyvärr, men när jag ser alla fina gravida magar, små bebisar och att höra flerbarns föräldrar säga att det är så fantastiskt att kunna älska sina två/tre/fyra barn  så mycket. Att det finns kärlek så att det räcker och blir över. Då får jag helt enkelt tänka att jag också kommer komma dit. Även om det kommer ta några år. Så kommer det kännas så bra när man har alla kort säkra innan den lille kommer. Man har bättre koll på sin framtid.

Gud vad jag hatade min mage då. Men vad jag saknar den nu! Kan jag inte bara få tillbaka den en enda dag till? Det runda huvudet, tjocka rumpan och dubbelhakan kan vi ju skippa. Men magen vill jag ha!

Vecka 41 + 3

 

Jag brukar faktiskt fantisera om att vi får en flicka nästa gång. En liten Enya! Fast Neo vill att hon ska hete Tyra nu, en tjej han brukar leka med på dagis :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0