en mysig fredagskväll

Sicken myskväll det blev!
Malin, Norpan och Noah kom hit vid sex. Vi åt kyckling gryta med ris och lite gurka. Skit gott. Noah vaknade så klart när vi skulle börja äta. Varför är det alltid så? Han var hur lugn och gå hela kvällen förutom när vi skulle äta. Så Malin och Norpan fick turas om. Norpan frågade  Noah om han inte kunde lugna ner sig, - lugna ner dig Noah - var Neo snabb att sa. Hihi det är så sött när han får fram ord som passar så bra in i det man pratar om. Ibland kan man tro att han förstår allt vad man säger. Och han får in så klockrena svar och kommentarer!

Som när pappa var här hemma för någon dag sen så visade Neo en utav brandbilarna han fick i present.
Neo - Kolla morfar!
Pappa - oj sicken fin brandbil
Neo - ja!
Pappa - Visste du att farfar-Henry varit brandman?
Neo - Nähä!
Pappa - Jo det har han
Neo - nähä sluuuuta (och så skrattar han)
Pappa - (käcker sig)

Eller som idag när jag var så smart att låsa cycklen inne i stan och  kom sen på att jag lämnat nycklen hemma.

Jag - Vi måste vänta här på att pappa kommer med nycklen
Neo - Mamma hem
Jag - Men vi kan inte cykla hem än Neo för jag låste cycklen och jag har nycklen hemma.
Neo - skit okså!

Och under tiden vi stog och väntade på att C skulle komma så frågade jag Neo om Rebecca (hans dagis fröken) har bebis i magen. Vi tycker att hon fått en liten kula. Men jag har inte vågat säga nånting. Man ser att det är en bebis mage men tänk så skulle det inte vara det. Så pinsamt det hade blivit. Så därför har vi inte sagt grattis än eller frågat förrens vi vet eller ser helt säkert.

Jag - Neo har becca bebis i magen?
Neo - Neej.
Jag - Vad har hon i magen då?
Neo - Vet inte
Jag - Okej
Neo - Robin
Jag - Har Becca en robin i magen
Neo - becca robin tog min säng!
( han trodde att jag menade Rebecca Christians kusin, som kom hit förra helgen och tog med sig spjälsängen)
Jag - Nej inte den Becca, Becca på dagis. Har hon en bebis i magen?
Neo - (skrattar) sluuuta mamma
Jag - Men vet du om hon har en bebis i magen?
Neo - Neo bebis magen
Jag - Okej nu pratar vi om något annat.

Han är för rolig ibland. Vår lilla knäppis <3

Ja vi kollade som sagt på film ikväll också och Neo somnade utan problem. Trodde att han skulle be om mer välling efter första flaskan. Han protesterade lite i början för han ville ju kolla på Noah. Men det gick bra.
Noah den sötnosen har varit så underbar och gosig! Jag snodde honom från Norpan när nästan halva filmen hade gått. Sen låg han och sov så sött hos mig resten utav filmen. Jag ville inte lämna ifrån mig honom. Han var såå gosig och log åt mig flera gånger, både när han sov och när han var vaken :-)

Nu måste jag säga godnatt!

Kommentarer
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Ja det var en jävligt dyr trea. Rummen va väldigt stora, lägenheten var på ca 100 kvm så är väll därför :) Synd

2009-10-03 @ 08:50:27
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Carro <3

nämen hej :) hittade hit via Theres M:s blogg :) Hon är gravid kan jag berätta ;) Typ vecka 13/14 hon berättade det under inskolningen då jag satt i personalrummet å hon hade rast :) mysigt med gravidmagar. man blir nästan lite vis :D

2009-10-04 @ 00:23:33
URL: http://lyckligasteflickan.blogg.se/
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

HAHAHA, då vet jag vad du hoppas på ;) Min syster & Lars har sänkt priset på deras soffa nu , om ni är intresserade? Kan kolla exakt va priset är nu om du vill?Puss

2009-10-04 @ 11:05:33
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0