kom INTE in i min kropp virus!!!!

Jag känner att febern börjar komma...
Har kännt mig lite halv krasslig hela dagen idag i skolan. Trött och hängig. Men det har ändå gått bra. Andra lektionen var det Media kunskap och vi hade prov. För första gången på länge kändes det riktigt riktigt bra. Jag satt med dom andra och svarade på dom frågor jag kände att jag kunde utrycka mig skriftligt i. Sen efter alla var klara fick jag göra det muntligt med min lärare Lisa. Och då kunde jag svara på alla frågor. Provet är inte rättat än, men jag frågade endå om jag kunde gå där ifrån nöjd och det kunde jag absolut! Det kan till och med komma upp i VG sa hon ;-). Så det hjälpte mig verkligen upp igen! Eftersom det gick så dåligt på matten, så behöve jag verkligen det här. Det känns som att jag börjar få ett ryck igen. Precis som jag hade förra året. Jag känner mig plugg sugen och är mycket motiverad. Så därför känns det jätte tråkigt om jag blir sjuk nu igen. Så jag börjar ligga efter när jag känner mig så här i topp!

I morgon ska jag be min lärare visa upp en film som handlar om Dyslecktiker. Så att fler kan förstå min sittuation. Det kan vara några som reagerar att jag inte får samma uppgifter och får göra allt mycket "enklare" som dom säger. Eller när dom säger att en lärare har sökt mig och tror direkt att det är för att jag har mycket frånvaro och tålkar det som att jag skiter i skolan. Så det är kanske bäst för alla om dom får reda på att jag inte har samma chema som dom. Och att när jag har mina små samtal med lärarna är inte pga något dåligt utan att vi kanske bara för upp en egen studieplan eller att jag får något hjälpmedel. Så jag undrar hur många som reagerar på att jag inte kommer göra Svenska provet i morgon.

Jag stack in till stan innan idag förresten och letade jacka! Hittade en efter många om och men. Den var inte så dyr heller. Mamma ska följa med mig in i stan i morgon för hon har 20% rabatt där.

Nu ska jag sova och jag hoppas verkligen att jag inte mår jätte piss i morgnon bitti när jag vaknar. Jag har ju FOTO i morgon. Och det gäller att göra bra ifrån sig om man ska kunna komma in där sen.. Men att bli en av dom12 som kommer in i den inriktningen utav minst 60 som kommer att ta det som första hands val känns inte som att det är så stor chans. Men det gäller väll att inte ge upp. Christian ska också försöka jobba i morgon.

På Lördag ska vi ner till mormor och det ska bli mysigt :-) Var längesen jag träffade henne nu. Tänkte försöka ta några fler foton på lägenheten och lägga ut här på bloggen så att jag kan visa henne sen. Det tycker hon är kul :-)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja det hade ju varit bra om dom får veta din sits. Det är ju bra att du kan få hjälpmedel och att man anpassar det så att det ska passa dig också. Det tycker jag är skit bra :) Min bror har dyslexi (eller hur det stavas) och han fick en bok och cd-skivor så att ha kunde hänga med i det de gjorde. utan att behöva läsa så mycket utan att de läser upp det (skivan då) och han hänger med i boken/texten. SÅ det är bra att det finns hjälpmedel. Det underlättar ju era studier och gör så att ni kan klara kurserna utan att få ig utan ett betyg som ni förtjänar! :) Så kämpa på! Jag tycker du är stark! :)

2009-11-04 @ 12:20:41
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Hoppas att du slipper bli sjuk igen!!!!!

2009-11-04 @ 22:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0