Första advent

HejHejHejHejHej!

Idag är det första advent! Visst är det mysigt? Men jag tycker att den här årstiden är ganska så jobbig. För mig är det att jag vill vara med min familj, nära och kära. Det blir mycket fika, julklapps handling och planering. Och sist men inte minst julafton. Som var den mysigaste dagen jag visste innan min morfar gick bort. Nu känner jag mig så otrygg och känner hela tiden att det är något som fattas mig. Och när jag kommer på vad det är, så tänker jag "när kommer han tillbaka" Och när jag tänker svaret på den frågan river något upp mig innifrån.

Igår gick vi först in till stan så att My kunde få välja ut några julklappar själv. Sen gick vi till busfabriken och lekte lite där. Det var fruktansvärt mycket folk och man blev nersprungen av en massa barn hela tiden. Så jag tyckte mest att det var jobbigt och det var kö till det mesta. Men vi var där i iallafall tre timmar och sen gick vi hem. Jag fick med mig en lite ljustake som jag har satt upp i lillemans rum också. Så där också är lite jul stämning :-).Jag och Christian hade varit och tatt upp alla julsaker vi hittade i källaren innan vi gick in till stan. Så efter vi varit på Maxi och handlar kvällsmat, godis och lite julmust gick vi hem så att jag kunde börja med att julpynta och Christian ställde sig och lagade mat. Nu är granen uppe, och vi har klätt den :-) Vår lilla, lilla gran hehe. Tomtarna är framme, ljustakarna och julgardinerna. Vi har så otroligt mycket julpynt men jag har bara köpt en lite tomte, adventsljustaken och en ljus slinga själv. Allt annat har vi fått av mormor, min moster och farfar. Och lite i julklapp av pappa och mamma genom åren. Jag tänkte köra på en liten överdriven-julpyntning i år. För här är verkligen tomtar överallt! Men det får vara så i år, och ändå har jag en helt låda kvar med ljupynt som jag inte valt att ta fram. Jag ska ta foton sen och visa :-)

Idag ska My åka hem, vi är lite osäkra på om vi ska in till julskyltningen. Det ska tydligen regna, jag behöver plugga och Neo hade feber inatt. Men idag verkar han på bra. Förutom att han är förkyld. My hämtas vid 4 - tiden så jag ska gå och köpa lite fika hade jag tänkt som vi kunde mysa med innan hon åker.


Kommentarer
Postat av: mammabecki

Ni verkar ha haft det mysigt i helgen :)

2009-11-29 @ 18:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0