äntligen fått photoshop


Jag sov riktigt dåligt inatt. Varför vet jag inte, men nu får mitt huvud lida. Christian har haft ont i huvudet sen han blev sjuk. Han fick ett par starka tabletter utskrivna när han var hos doktorn. Och efter dom har han fått en kånstig smak i munnen. Allt smakar tydligen socker. Han ligger och vilar nu iallafall. Får se sen när han går upp hur mycket klockan är om jag också kan gå in och vila lite.

Jag stack till skolan en snabbis innan idag och hämtade ut min dator. Fick äntligen Photoshop på svenska. Så jag tänkte försöka pilla med några foton senare ikväll :-)

På Måndag har jag tid till en logoped klockan tio. Vi ska gå igenom lite olika hjälpmedel och så. Så det ska bli kul att se vad dom har att erbjuda :-) Eftersom jag är under 20 år så är det kostnadsfritt. Så det gäller ju att passa på. Efter December blir allting mycket dyrare ;-) - (kanske fel gubbe till det där?)

Neo leker lite med Kimmy och dom har precis byggt ihop Rorri racerbanan. När mamma slutat jobba kommer hon hit och hämtar mig. Så ska vi åka till Maxi och köpa lite mat. Blir väll isåfall att vi lånar ett frysfack av henne eftersom vi har en jätte liten frys. Ikväll blir det Tacos till middag. Finns det något godare? Det blir ju också lite Idol och sen tänkte jag sitta och pilla med Photoshop :-) I morgon ska vi åka ner till mormor. Som jag saknar henne :-). Det blir bara jag, mamma och Neo som åker. Frida ville inte. Ska bli spännande att se hur det blivit i Helene & Rogers hus. Köket är säkert skit snyggt.

Nu ska jag ringa ett samtal. Sen får nog jag plocka fram lite fika till barnen :-)
Ha en trevlig Fredagskväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Såg på Facebook att ni varit tillsammans i 3.5 år. så man får ju säga grattis =) Och pussa Neo från mig! Kram

2009-11-06 @ 19:52:13
Postat av: Cecilia

Vad roligt att du får en dator. Det underlättar så mycket tycker jag! :)



(På John Bauergymnasiet får alla (i Gävle i alla fall) datorer och sen när man skulle skriva för hand så tyckte man att det mesta såg såå fel ut, samt att man har inte rättstavning på ett vanligt papper ;) Så som man har i Word. Haha Nej det är en så stor fördel med att ha en Dator :) Kul att du fått en nu.)



Alla hjälpmedel som passar dig är ju bra. Och jag är så glad att allt fler kan bli hjälpa nu för tiden. :)

2009-11-07 @ 15:32:59
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0