övernattning på sjukhuset

Efter vi ätet middag här hemma igår ramlade lilleman baklänges från sin "lilla bobby car" Den han fick när han fyllde 1. Han blev lessen, så klart! Jag tog upp honom och lugnade ner honom och när jag skulle ta på honom pyamasen så såg jag att han blödde näseblod. Vilket han aldrig gjort innan. Christian ringde sjukhusupplysningen, och dom ville att vi skulle komma in så dom kunde göra en bedömning. Det var jätte många inne på akuten igår kväll. Lekrummet till barnen var smockat med folk. Vi fick vänta jätte länge. Vi köpte både kaffe och cola. Och efter 2 1/2 timme fick vi träffa en doktor. Förklarade allt som hänt och han pysslade mest för sig själv. Gick iväg och pratade med andra och så. Han hade varit läkare i 10 år och aldrig hört talas om det här. Att han fick näseblod av att slått i bakhuvudet. Så han berättade för oss att vi skulle bli inlagda. Men vi skulle få träffa en kiurg innan dom visade oss vägen till avdelningen 63 som vi skulle ligga på.

(Neo spelar spel medans vi väntar på doktorn)

Kiurgen kollade lite på honom och sa sen att han trodde att han hade fått en spricka i skallbenet. Jag frågade: vad är det värsta som kan ha hänt?, Men han trodde inte att jag ville veta det. Så då blev jag mycket lugnare - eller inte -  Han fick berätta för oss. Jag trodde att han skulle säga att det värsta som kan ha hänt är en hjärnskakning eller nått. Men det värsta som kunde hända var att han tappa känsel i ben eller armar. Det näst värsta var att han kunde tappa synen eller hörslen. Men alla tester som dom gjort på honom såg bra ut. Så han sa att han själv inte var så orolig så det behövde inte vi heller vara. Vid 12 fick vi ett rum. Vi både fick inte stanna kvar över natten. Så Christian fick gå hem. Men Neo kom inte till ro förrens kvart över ett typ. Men till slut så somnade han. Sen var det kontroll en gång i timmen hela natten. Neo var tvungen att vakna varenda gång. Men efter 6 på morgonen kom dom bara in varannan timme. Så jag har inte fått spec mycket sömn. Varenda gång jag somnade kom där ju in en sköterska och kollade på honom. Men vid halv tio fick vi frukost på sängen :-) Dom är snälla, och Neo åt jätte bra. Hela mackan och en jogurt.

 

Cristian kom strax där efter.
Dom beställde lunch till oss och jag var rädd för att vi skulle få vara kvar jätte länge. Men efter vi träffat kiurgen igen så tyckte han att vi kunde få gå hem och hålla koll på honom själva där hemma istället. Han svarar bra på alla tester och det värkar inte ha hänt nånting. Men om han börjar klaga över huvudvärk eller får näseblod igen så får vi åka upp.

Nu är vi alla lugnare här hemma :-) Min mamma kommer hit sen och köper med sig nått gott till Neo. Får bara hoppas att inget mer händer med honom nu.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Stackarn, hoppas det inte händer något allvarligt

2009-05-08 @ 12:06:51
Postat av: Almas mamma

usch så hemskt! Jag hade varit jätte rädd om det varit min dotter. Men tur att ni fick komma hem och så idag iallafall :)

2009-05-08 @ 12:28:48
Postat av: Anonym

Maten på sjukhuset är jätte god :)

2009-05-08 @ 22:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0