En kväll på broddesonsgatan

Det blev bara mamma som kom hit idag. Pappa ringde vid 5-tiden och sa att han inte mådde så bra. Feber och ont i halsen. Frida likadant. Så det blev bara mamma. Men det var tur, för det blev ganska så lite sås. Får köpa två grädde nästa gång. Det blev iallafall skit gott. Som alltid. Neo åt duktigt som vanligt och vi andra med ;-) Mamma hade bakat en rabarbepaj som vi åt till efterätt. Även den blev uppskattad. Lagom sur och god.

Vi ska snart sätta på en film.
Och i morgon blir det Landskrona för mig, mamma och pappa. Vi ska hem till mormor och hämta lite saker. Mamma har hyrt ett släp från kl 10. Och vi får ha det i sex timmar. Helene säger att det är inte alls mycket saker kvar där hemma. Kommer kännas kånstigt att se. Och självklart ska vi åka inom morfar också. Jag har som vanligt gravlujs här hemma. Handlar alltid det när dom tagit slut. Köpte machaller(stavning?) nu senast också. Som jag tänkte gå och tända på morfars födelsedag. Fast det får bli på minnerslunden här i Halmstad

Lite bilder från ikväll...

  


och slutligen den goda rabarbe pajen! Vi har kvar lite sen innan,
jag tror att jag ska ta det nu! hihi, jag är en gottegris!

Kommentarer
Postat av: Marlene

ser gott ut :)

2009-05-23 @ 18:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0