3 år tillsammans


Idag, har inte hänt något speciellt. Det har varit kasst väder! Precis som igår. Jag & Christian köpte två muffins på ett bageri som vi åt till kaffet i eftermiddags. Vi firar ju 3 år :-). Men dom var inte så värst goda. Christian tyckte att mina var godare. Men dom gick ner. Vi är ju trots allt gottegrisar här hemma ;-) Och det blev tacos.. så klart! Det är ju den bästa maten som finns. Jag får iallafall ett riktigt sug till det 1 gång i månaden. Och nu var det ett tag sen vi åt det, och det passade ju bra idag. Eftersom vi ville lyxa till det lite. 


    
 
Neo fick en pyamas idag. Med mussepigg på. Christian fick en laddare och jag fick en bekini överdel. Så vi har fått presenter alla tre. Nya kvällsrutinen nu är att vi läser lite saga. Det tycker han är super mysigt, och jag med :-)

 

Jag satt och kollade på sjukhuset innan på trean. Såg bara tills första pausen, sen slocknade både jag & Christian i soffan. Men jag vaknade lagom till Grays anatomy igen. Och ska snart gå och lägga mig i sängen och somna till en film hade jag tänkt.

Den 19 Maj ska vi grilla på Neos dagis. Jag skrev upp oss på listan innan idag. Det ska bli mysigt :-) Roligt att dagiset hittar på så mycket saker. Så det inte bara är Lussetåg på julen. Lilleman hade visst varit busig där idag med. Han och en flicka hade haft vattenkrig. Han börjar lära sig färger nu med. Han vet oftast vad den röda och blåa bilen är. Men han har lite svårt för grön och gul än (färgerna på bilarna han fick igår) Han kissar på pottan minst 1 gång om dagen. Och igår bajsade han på den 2 gånger. Vi måste börja ta tag bättre i det där nu. Med pottan. Känner att vi är lite för lata. Neo får ju nästan ta av sig blöjan själv och säga att han ska kissa på pottan för att vi ska ta fram den. Nej, nu får det bli ändring på det. Vi sätter han alltid på morgonen efter vi gott upp så han kissar på pottan. Men resten av dagen är vi för bekväma med. Så nu jädra ska här pottränas :-)

Tiden går för snappt

 

1: bilden - Lill-Neo som bara är 1 månad gammal :-)
2: bilden - Stora-Neo som är 1.5 år då på bilden.

Tänk att han redan är 20 månader. känns som att han alltid har funnits i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han var endå sig lik när han var så liten tycker jag :) Alltid lika söt <3

2009-05-07 @ 10:44:25
Postat av: Amanda

Grattis Grattis :)

2009-05-07 @ 14:20:49
Postat av: Johanna

Tacos är ju bara för underbart. Det och pizza, mums!. Hoppas att allt är bra med er och lillkillen. Puss & Kram

2009-05-07 @ 14:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0