älskade lilla Neo

Nu somnade han igen. Min lilla älsklings plutt! Febern börjar gå ner igen. Han fick panodil för ett tag sen.

Vi skulle gå upp vid 7 i morse. Men jag fick värkligen inte liv i honom. Så efter ett tag så gav jag upp och skickade ett sms till skolan, och ringde dagis och sa att vi blev hemma idag. Vid 9 vaknade Neo igen och hann nog inte få upp ögongen förrens han gått ner från sängen och skrek ett skrik jag aldrig hört förut. Det lät som att han fejkade men endå så sprutade tårarna ut. Jag försökte lugna ner honom men han lyssnade inte. Tog med honom ut till köket och gjorde lite välling. Han lugnade ner sig och satte sig på golvet bredvid sin barnstol. När jag hällt i vällingen i flaskan ser jag att Neo tuppar av och ramlar ihop på golvet. Springer fram och tar upp honom. Han vaknar till men var väldigt frånvarande och slöt ögonen flera gånger till. Efter ett tag så värkade han bättre så han fick sin välling i sängen och efter det så ville han fortsätta att sova trots att han sovit 13 timmar inatt!!!!!! Ringde till akuten och dom förklarade att det kunde vara feber kramp han fick för jag kände på hans panna medans jag pratade med dom och på bara några sekunder var han kall - till jätte varm. Dom sa till mig att väcka honom med det samma annars så skulle jag ringa 112. Efter några puttningar och jag satte han upp i mitt knä vaknade han men var frånvarande. Så mamma kom hit och hon körde oss upp. Kräckte gjorde han också och så mycket som han kräckte andra gången har jag aldrig sett honom göra. Att han får plats med allt i den lilla magen! Vi var på akuten ganska så länge. Dom hittade inget annat fel så det var skönt. Ringde dagiset när jag kom hem och berättade. Pratade länge med rebecca (Neos nya favorit på dagis) och hon tyckte så synd om honom. Jag skulle iallafall höra av mig när han kom tillbaka.

Jag ska också passa på att vila lite nu medans Neo är så lugn.

Kommentarer
Postat av: nina

Snacka om att han är sjuk ofta! Det finns ju ett dagis i halmstad som har ett speciellt tvättrum där de får åka ruchbana ner för att tvätta sig ofta och noga. Hoppas han kryar på sig!

2009-03-30 @ 20:02:32
Postat av: Cecilia

Usch stackars Neo! Hoppas han blir bättre snart.

2009-03-30 @ 21:42:37
URL: http://ceciliaberglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

stackars lilleman!!!

2009-03-30 @ 23:14:53
Postat av: nina

inte jag som kommenterade där uppe så du vet! Hoppas att han är bättre nu iaf!

2009-03-31 @ 11:48:11
URL: http://nijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0