sväng feber



Gårdagens middag! Tänk att man inte tyckte om spinat som barn. Inte skolans iallafall. Ser kanske inte så gott ut. Men jag tycker att det är en parfekt måndagsmiddag. Neo är också glad för det. Men han är aldrig kräsen när det gäller mat.


Idag blev det bara macka till kvällsmat. Neo & Christian gjorde klämmemackor och jag tog en vanlig ost macka med lite fil och flingor till. Imorgon blir det att steka lite rester som vi har i kylen. bla potatismos, potatis och lite prinskorv.

Neos feber har gått upp och ner idag. Den var över 39 grader runt 4 tiden innan idag. Tempen hann aldrig blir riktigt klar eftersom lilleman tycker att det är så obehagligt så jag tog ut den efter en stund. Man vill ju inte göra honom mer lessen när han är sjuk. Så det är värkligen sväng feber han har, precis som dokton sa. Får se när det här går över. Vi får stanna hemma i morgon också iallafall, och om han mår bra hela dagen och hela natten till torsdag så blir det Dagis. I värsta fall så får han stanna hemma hela veckan. Nästa vecka blir ju Christian arbetslös igen så då är det ingen risk för att jag  missar skolan mer.

Vårt bredband och Hemtelefon från Glocalnet kom idag. Men det börjar inte funka förrens den 7 april. Jag saknar min hemtelefon. Får så hög mobil räkning om C inte är hemma och jag måste ringa från min mobil.

Idag är jag förresten stolt över mig själv. Jag och Neo var uppe till halv tre inatt! Han somnade några gånger i soffan, men febern gjorde honom orolig. Han vaknade kl 7 i morse, var uppe till 9 sen sov vi till 12. Och då fick jag energi i kroppen. Vi städade hela lägenheten, damsög alla rum, städade toan, diskade all disk som vi inte orkade ta igår, sorterade tvätten och bytade sängkläder i sängen. Nu är här jätte nystädad och fint. Vi har tänt lite ljus och om en halvtimme är det Desperata hemma fruar. Sen vid tjugo i elva är det Lost. Jag köpte hem lite chips och dippa som jag tänkte mysa med igår. Men det blev aldrig av, så idag ska jag proppa i mig. Neo somnade precis i soffan. Han har kissig blöja så jag hoppas att han inte vaknar när jag bytar på honom.

På Lördag ska förresten min lillasyster döpas. Efter det blir det god middag hemma hos mamma. Hoppas Neo hinner bli frisk bara. Får se om jag och Neo stannar över och sover hemma hos dom. Boxer firar ju 10 år så det kommer en massa filmer i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0