Fredagskväll

- Fredags kväll = mys med the family
- Lördag eftermiddag = Åka och handla på Maxi, och kanske en sväng på stan med Frida & Lina.
- Lördagskväll = Party, party! Förfest hemma hos sandra sen blir det utgång.
- Söndag = Bakis, Neo ska vara hemma hos mormor så att jag kan plugga lite.

Så ser min helg ut. Och min dag, den har sätt ut så här......
Klockan ringde vid halv sju. Försökte få upp lilleman men han bara vände sig om igen, ignorerade mig och var super gnällig och sur. Kände på hans panna och tyckte att han var lite varm. Hade först tänkt att stanna hemma med honom. Jag skulle vara hos doktorn halv nio så bad mamma leta upp nummret så jag kunde avboka tiden. Men vid kvart över sju gick Neo upp och var väll något emellan trött och halvtrött. Så eftersom han redan var uppe, hade fått ny blöja och drack sin morgon välling så bestämde jag mig för att vi skulle gå till skola och dagis iallafall. Men Neo skulle vara på dagis strax över åtta om jag skulle hinna bort till vårdcentralen också. Så jag insåg ganska snappt att vi skulle få stressa jätte mycket om vi skulle hinna på 45 minuter. Vet ju inte heller hur bussarna går och med min otur så skulle garanterat nästa buss gå om 30 minuter när vi kom till busshållsplatsen. Så jag ringde och väckte pappi och frågade han om han kunde hämta oss. Han gick snällt upp ur sängen på sin lediga dag och körde hit. Neo kom till dagis i tid, och jag var på vårdcentralen redan kvart över. Kom in till doktorn och hon kollade på mitt stora äckliga födelsemärke jag har eller ja (hade) på min rygg. Jag var där för nästan två år sen då jag var gravid och gjorde samma sak. Då fattade jag det som eller, vad läkaren förklarade att en doktor på nyhems vårdcentral först skulle kolla på den, sen skicka en remiss eller vad det nu är till Hud kleniken så skulle dom sen ge mig en tid för att ta bort den. Och det kan ta månader innan man fåt en tid där. För mig tog det bara 4 månader. Då för nästan 2 år sen. Men eftersom jag gick över så mycket med Neo, och han bara var 2 veckor när jag hade tid där så avbokade jag tiden. Men idag när jag var där säger hon - vi går in och tar bort den med det samma. - eeh va? jag måste väll bli skickat till hud?. - Nej varför det?. Berättade vad den förra läkaren hade sakt. Och han visste tydligen inte alls vad han pratade om. Dom har alltid kunnat ta bort sånt där. Dessutom hade han sakt till mig att det var en vårta jag hade på ryggen. En brun vårta som jag hade haft där hela mitt liv (iallafall så länge som jag kan komma ihåg). Som sen har växt genom åren och blivit större undet min graviditet?. Jag ifrågasatte inte allt det där. Utan lät det bara vara. Och hon jag träffade idag sa att det inte var en vårta. Vi gick iallafall in och nu är den borta. Jag var skit rädd och var ju inte alls förberädd på att den skulle bort idag. Och det gjorde så in i helvetes ont att bedöva. Jag är kanske väldigt löjlig och känslig. Men jag var så nära på att börja gråta. Men efter 4 sprutor var jag bedövad och dom skar lite på min rygg :-) Det gick jätte bra och det är ju sprutorna som gör ont. allt det andra känns inte. Efter som sytt ihop såret tog jag på mig byxorna igen. Det var så skööööönt att det var över så jag ringde både mamma, pappa och christian när jag kom ut där ifrån. Jag tog bussen till skolan och gjorde där klart min bokreception. Men sen så slutade bedövningen värka och nu har jag ont så fort jag böjer  ryggen. Men den äckliga saken är iallafall borta! Folk kollar dock när jag böjer mig ner, sätter mig på en stol eller går upp för trappor. Dom tror nog att jag fått nånting i A:et. MEN DET HAR JAG INTE!


 


ikväll var det final i Lets Dance. Jag var så säker på att det var Leila som skulle vinna. Hon är ju värkligen bra. Men jag hoppades nog liiiite mer på Magnus. Men trodde som sakt stenhårt att Leila skulle vinne. Men icke sa nicke. Magnus vann och hans danspartner Annika blev minst sakt glad.

Vi fick föresten kortet idag. Ni som inte vet så har vi bara haft 1 2 och 4 att kolla på sen vi flyttade hit. Ja och 6 men det fick vi inte reda på förrens för två dagar sen. Men idag kom kortet. Så äntligen har man nånting att kolla på vardagskvällarna!.

Ha en trevlig helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja nu är lets dance över :( Jag hoppades faktiskt att Leila skulle vinna :). Men magnus är ju också bra!

2009-03-28 @ 08:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0