morgon

Godmorgon.
Neo är sjuk. Han lyckades få feber igårkväll och har varit snorig och roslig i halsen sen igår. Jag hade också feber igårkväll. Mådde inte alls bra och ögonen kändes tunga och sved. Men nu mår jag mycket bättre. Neo också, värkar det som iallafall. För han springer redan runt här och leker. Inte alls trött. Christian & Jonte ska snart ut och fiska. Pappa kommer hit idag och ska bla sätta upp ljustaken och en hylla som vi ska ha i hallen. När Christian kommer hem igen ska han fixa lite med alla sladdar. Och vi ska diskutera vad resten av tavlorna ska hänga. Jag tog en snabb damsugning igår men ska ta en bättre idag. Vi tvättade också för första gången här igår. Känns bra att man kan gå ner och tvätta när man vill. Så länge ingen annan tvättar. Jag slängde i en maskin nu för en halvtimme sen också. Så ikväll ska jag ta och stryka lite, plugga ifall jag får tid över. Och jag HOPPAS på att kunna se Melodifestivalen. Värkar som att ettan inte funkar här. Om Neo hade kunnat hålla sig ifrån allt vad förkylningen heter och om Helene & Roger inte hade börjat renovera köket så hade vi kunnat åka ner till dom. Mamma & Frida ska nämligen dit idag. Men det blir lättast om vi stannar hemma. Vi ska ju endå dit nästa helg. Ska bli roligt att träffa dom igen och att åka inom morfar. Mormor har fått sålt huset nu för lite mer än vad utropspriset var. Hon & Helene ska intervjuas nästa vecka och sen vara med i NST. Killen som mormor köpte bilen av begär nu pengar av mormor fast han redan sålt bilen. Hon vägrar iallafall att betala. Hoppas bara dom får rätt. Men det tror jag. Han har tydligen blåst folk innan eller försökt att blåsa folk.

Nu ska vi duka fram lite frukost. Sen ska jag väll börja sortera & vika tvätten från igår. Orkade inte göra det igårkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0