ensam kväll

Hejhej!
Igår träffade vi Caisa inne i stan vid 1 - tiden. Sen följde hon med oss till Nyhems vårdcentral där Neo hade tid till doktorn. Han har öroninflammation på båda öronen. Så vi fick utskrivet pencelin. Sen passade lilleman på att sova lite i vagnen, så jag och Caisa gick inom Netto och köpte en dricka och satte oss sen i solen. Sen gick vi hela vägen från Nyhem hem till mig igen så hon kunde få se vår lägenhet innan Robin skulle hämta henne.

Idag har vi passat på att städa lite, och sorterat tvätten som ska tvättas i morgon. Vi var också på lekplatsen en stund innan vi gick och handlade på Hemköp. Jag passade på att göra lite kycklingklubbor nu när inte Christian är hemma. Han tycker bara om kycklingfile.

Neo har alltid varit bra på att ta medecin. Allt ifrån Panodil till pencelin. Så han fick sin morgon dos i morse. 5 ml pencelin. Det gick ner jätte lätt trodde jag. Men sen visade sig att den smarta ungen samlat allt i munnen och sen spottade ut allting. Men efter jag skällt lite och lovat honom att få titta på rorri en stund så gick det bättre andra gången.

Neo tjatar om sin pappa jätte mycket. Han är så van vid att träffa honom mest. Så fort vi går ut och kommer hem igen springer han runt här och ropar på honom. Christian skulle igentligen jobba över idag men maskinen gick tydligen sönder. Så han kommer väll hem vid halv tolv nångång. Får se om jag orkar vara uppe tills dess.

Imorgon, om Neo är bra över natten ska han till dagis. Han tjatar så mycket om dom! Och då ska jag passa på att simma på nautulus.

På Torsdag fyller morfar år. Så vi ska åka ner och grilla hemma hos Helene & Roger. Vi stannar över natten och åker hem på fredagsmorgon.

När går det över igentligen? När lär man sig leva med det? Pappa säger att det går över och inte alltid kommer kännas så här. Men jag vill att det ska gå över nu. Så man kan längta till saker igen. På Fredag hade vi förmodligen vara tillsammans med honom. Men istället är vi hemma hos min pappa. Och mormor sitter hemma själv i huset som hon snart ska flytta ifrån. Gud vad jag saknar honom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hon är inte ensam malin. hon har ju er :)

2009-06-18 @ 09:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0