finns ingen bättre son för mig

Annie
Hur ofta sätter ni neo framför tv? Låter ni han kolla på hela filmer?

Vad är det han får dricka? Bara vatten, Saft eller till och med läsk?
Godis, glas och sånt? Hur ofta äter han det?
Är du nöjd med er uppfostran så här långt?
Är bara nyfiken. Hoppas du inte tar illa upp. Du behöver inte svara på frågorna ifall du tycker att det är för personligt.



Jag tycker att han är för lite för att sitta och kolla på hela filmer. Vissa säger att tv är den bästa barnvakten. Ja kanske när dom är 5 - 6 - 7. Neo är väldigt förtjust i Rorri. Han brukar få titta lite på morgonen medans han dricker välling och myser i soffan. 5 - 10 minuter typ. Om han skulle vara ledsen nånting under dagen som han brukar vara nu. När han saknar pappa. Kan han också få kolla en lite stund. Och ibland på kvällen när han ska varva ner. När han behöver sysselsättas leker jag hellre med honom än att sätta honom framför tvn. Han dricker oftast vatten. Speciellt nu när det är så varmt ute. Mjölk till maten och frukost. Saft får han när det är kalas och ibland på helgen. Oftast saft utan socker. Sen får han ju dricka mer (alltså mer drickan) ibland. Läsk får han inte. Kommer han inte att få på några år heller vad vi känner nu. Min farbrors fru majsan har varit tandläkare och hon har berättat så mycket om (som vi redan visste iof) barn som förstöt sina tänder i tidig ålder pga läsk, saft och för mycket godis. Det blir ju dyrt för dom när dom fyllt 20 med och det vill inte jag ge Neo. Om man kan undvika sådana saker ska man göra det. Jag säger inte vad andra föräldrar ska göra men jag och Christian är helt till 100 % överens om detta. Om vi borstar hans tänder 2 gånger om dagen. Inte ger honom en massa läsk, saft och godis så kommer hans tänder bli starka. En kompis till mig är uppvuxen med flor och tandborstning 2 gånger om dagen och fick bara godis och saft på lördag. Hon fyller 24 och hon har aldrig haft hål i sina tänder och har aldrig haft några problem heller. Glass får han  inte alls ofta. Inte för att vi är "snåla" med det. Men han föredrar hellre en bulle isåfall. Han får lördagsgodis. En tablettask, lite chips eller popcorn. Just lördag behöver det inte vara. Ibland får han lite på Fredan istället. Och ibland båda dagarna :-). Jag är supernöjd med vår uppfostran. Han är världens goaste unge. Så tacksam över saker, och så snäll mot andra. Våran sötnos. Han kunde inte ha blivit bättre, och det säger jag med ett varmt hjärta.



Kommentarer
Postat av: mie

vad glad jag blir över att läsa ditt svar :) kärleken och stoltheten verkligen lyser igenom :)

2009-06-30 @ 01:02:56
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: mormor till Liam

så fin bild! Jag tycker att ni är jätte duktiga. Verkligen kanon bra föräldrar!



Kram på er!

2009-06-30 @ 17:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0