Någon som är avensjuk på en röda balle?


Jag är jätte röd på ena ballen. Både jag & Christian har lätt för att bränna oss. Och jag har dessutom svårt för att bli brun. Så nu är jag lika röd som en kräfta på rumpan. (nästan iallafall) hihi. Jag är jätte bra på att överdriva ibland ;-) Men jag har bränt mig det är det nog ingen som säger emot. Men än så länge gör det inte ont. Spännande spännande...

Någon som är avensjuk på mig? ;-)


Vi var som sakt på brottet innan idag.
Vi badade säkert 85% av tiden vi var där. Men vi fick gå upp några gånger så att Neo kunde värma sig lite. Han skakade och var helt blå om läpparna stackarn. Och endå fick vi tviga upp honom. Men han tycker att det är rätt skönt och sola. Vi hade med oss lite egen fika. Kanelgifflar, jordgubbar, bananer och en massa vatten. Men vi gick upp till kiosken också så fick lilleman en cola gubbe som den heter. Den smälte ju snappt så han fick dricka den istället. Jag och Chrsitian tog en varsin kopp kaffe och en bulle. Det är så satans varmt på asfalten. Vi såg nog inte kloka ut. Nästan alla andra var ju smartare än oss och tog på sig skor när dom gick upp till kiosken. Vi hoppade och stutsade och Neo skrek så varmt var det. Så Christian fick springa och hämta honom och doppa hans fötter i vattnet. Man kan inte låta bli att skratta åt honom. "Fy fan vamt" sprang han och sa hela tiden. Det är så svårt att få bort det ordet från honom nu. Vi kan inte mer än att säga till honom när han säger det. Tyvärr. Men det låter roligt iallafall.


Lilla gubben var så trött efter allt badande, lekande och busandet. Så han sov middag i en halvtimme :-)
Fler bilder finns på min bilddagbok


Efter vi tvingat upp en super...duper...mega....skit....trött....Neo cyklade vi hem. Men först inom stan och köpte en vit blus som jag ska ha på mig när jag jobbar i morgon. Här hemma kom det ett par som kollade på lägenheten. Dom var jätte intreserade. Christian stack in till stan och handlade lite mat som vi skulle äta. Neo fick välja vad vi skulle grilla idag igen och vad tror ni han väljer? Japp precis, Hamburgare så klart! Vad annars? Vi grillade hamburgare nere i trädgården som vi snart ska flytta ifrån buhu :-(. Neo pratade lite med grann flickorna. Så fort dom gick iväg så stog han där och skrek "Lickan=flickan koooom, prata mej" Dom plockade lite bär i sin trädgård och gav till honom :-) Så sött! Vi lyckades få i Neo 1 1/2 hamburgare vilket är jätte bra nu när det är så varmt ute! Efter vi ätit lekte vi lite med Neo i sandlådan och försökte ta ett bra familjefoto. Men vi lyckades inte. Kommer en exempel bild på resultatet iallafall ;-).


Ja typ alla blev så här :-P


Neo gick och la sig kvart i nio ikväll! Han var dödstrött. Så han kommer att sova till tio i morgon. Vi ska kolla lite på film. Och bara ta det lugnt. Sen ska vi gå och lägga oss (så klart) Imorgon blir det som sakt att jobba. Börjar redan klockan tre. Och mormor flyttar från huset. Tur att  jag inte är där. Hade varit så lessen. Mamma är där nere nu. Hon har fått se lägenheten och hon tyckte att det var jätte bra. Ska bli spännande och få se det sen. Men så kånstigt. Att aldrig mer gå in i deras hus. Men det kanske känns bra. Man ser ju inga bilder utav morfar där iallafall.

Det här blev långt.
Så nu säger jag hejdå!






Kommentarer
Postat av: Jessica

åh så underbara bilder. ni ser verkligen lyckliga ut :)

2009-07-04 @ 01:07:27
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: Annelie

Gud sicka härliga bilder! Blir alltid lika glad när jag kikar in här. Ni verkar så lyckliga! En go familj :)

2009-07-04 @ 01:18:03
Postat av: Anonym

aj aj aj, på ballen :(

2009-07-07 @ 16:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0