Tisdag

Jag är trött. Men var tvungen att vänta på att Christian skulle komma hem för han hade så brottom när han skulle iväg till jobb så han glömde sina nycklar.

Neo och Christian höll på lite med cycklen där nere innan idag. Neo tycker att det är jätte roligt att hjälpa pappa! Han tvättade cycklen för det mesta. Men sen "lagade" han den lite också ;-) Trodde han själv iallafall. Han ser så rolig ut när han håller på med pappas verktyg.

Jag och Neo gick ut vid två tiden. Strax efter Christian hade åkt till jobb. Vi gick först ner till torget och tog en glass. Sen mötte Frida upp oss så gick vi till en lekplats. Kim kom också dit. Vi trodde inte att det var så varmt ute och där var det helt vindstilla så vi ville mest hålla oss i skuggan. Vid halv fyra gick vi till sebylla. Madde skulle börja jobba klockan fem så dom skulle äta där innan hon skulle börja. Neo fick en pommes och jag tog en läsk. Sen gick vi tillbaka till lekplatsen. Och efter ett tag kom Nina och Kyle också.

Neo började säga redan vid fyra att han ville hem och sova. Så han har varit trött idag. När vi kom hem försökte jag hålla honom så sysselsatt som möjligt. Jag började damsuga och diska lite. Sen började jag med maten. Min plan var att vi skulle äta och sen gå ner i trädgården så att han skulle hålla sig vaken till kl åtta iallafall. Han fick lite kall korv medans jag höll på att steka dom andra. Han var så hungrig men maten var ju snart klar. Jag ställde makaronerna på bordet och har nog aldrig sett honom så trött. Han somnade iallafall i sin stol. Och det gick inte att få liv i honom. Det var omöjligt. Så jag tog på honom en blöja, tog av han kläderna och la honom i sängen. Det var ingen ide att ge honom välling heller eftersom han sov så stenhårt. Men som tur var så vaknade han till vid nio igen. Förmodligen för att han somnade utan att ha ätit kvällsmat. Så han fick en flaska välling och somnade om igen i sängen. Så han ska få en ordentlig frukost i morgon med fil, korv och lite ägg :-) Tror att han kommer vara jätte hungrig.

Imorgon kommer min moster hit. Men jag hinner nog inte träffa henne. Dom ska ju ut till tylösand och grejer. Så får väll träffa henne på torsdag istället. Innan dom åker hem igen.


Neo satte sig på pottan efter han gått upp med pappa


Fixar med cycklen lite


På lekplatsen




En jätte trött lilleman.

Och nu säger jag godnatt

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Aaaawwweee så trött lilleman e. Han e för gullig. Puss o kram

2009-07-15 @ 08:31:02
Postat av: Annie

snygg sovstil :D så gulligt. Och JÄTTE fin blogg :)

2009-07-15 @ 13:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0