En härlig dag

Det blev en riktigt mysig och lyckad dag idag.
Neo vaknade vid 8 tiden. Jag gick upp och lät Christian sova till 10. Sen bytade vi så att jag sov till 12. Sen gjorde vi frukost. Nybakda frallor, Ägg och lite sånt. Vi har som sagt börjat med pott träningen nu på allvar. Neo är utan blöja här hemma. När vi går ut har han blöja på sig. Det kan ju vara lite svårt att hitta en toa när vi är ute på en lekplats. Men idag har det inte gått så bra för vår lilleman. Han har kalsonger på sig, och det gör att han glömmer bort att han inte har blöja. När han är naken är det inga problem. Då går han på pottan när han är kissig och vi behöver inte ens säga till honom. Men idag har vi kört med kalsonger hela dagen och då hände det tre olyckor. Han upptäcker dock att han kissar så vi hjälper honom till pottan även om olyckan redan är skedd. Imorse efter frukosten försökte han ta av sig kallingarna men dom var lite för små och brottom var det så han satte sig på pottan med dom på och kissade. Sötnosen då!  Så efter den tredje olyckan här hemma slutade vi för idag och satte på han en blöja. Då var endå alla här och vi skulle ner till trädgården och grilla. Malin har blivit jätte stor och jag tycker att hon är jätte fin. Men man kommer ju ihåg hur det är. Man är trött, svullen över hela kroppen och är trött på det sodär i slutet. Det var iallafall roligt att ha dom här. Vi kunde ju aldrig gå på babyshowern så därför fick dom en liten present idag till Noah. En söt pyamas och en sparkdräckt med korta armar och ben. Hon är i vecka 37 nu så inom dom närmsta veckorna är lilla Noah här!. Efter vi grillat så gick vi upp här uppe och drack kaffe innan vi satte fram lite chips och popcorn. Malin ville se bilder och min förlossings film. Jag har aldrig själv sätt min förlossings film. Jag vågar inte. Har börjat kolla på den några gånger men jag bara kan inte. Jag känner hur ont det gör och kommer ihåg hur hemskt det var att inte ha kontroll över sig själv. Så jag gick ut från rummet. Neo deckade i mitt knä och vi la honom i sängen. Melina och oscar stack bara några minuter innan Malin & Norpan gick till bussen vid tolv.

Imorgon ska vi iväg och bada om det blir fint väder. Har ingen aning om vad dom har sagt att det ska bli. Det skulle egentligen regna idag men vi hade väll tur. Annars vet jag inte vad vi ska göra. Något måste vi hitta på iallafall.

Snart så flyttar min Melina till stockholm. Som jag kommer sakna henne! Hon och Oscar ville redan boka biljetter till oss. Blir så mycket billigare om man bokar 3 månader fram. Isåfall skulle vi vara där över en helg. Jag har aldrig varit i stockholm ( eller jo när jag var 2 månader gammal ) Så det hade varit roligt att se lite. Någon gång ska vi åka och hälsa på dom iallafall :-) Dom kommer hit till Melinas 20 års dag. Så den missar jag inte! Vill inte att du ska flytta Melina! Lova att du kommer tillbaka!!!!  DU MÅSTE!!!!!!! Okej?, vi skulle ju köpa hus på Nyhem båda två :-D


Tröjan han har på sig fick han bara när han var någon månad utav min mormors syster Kärstin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0