hej på er.

Den här dagen har verkligen gått jätte snabbt.

Vi gick ju upp som sagt vid 10 idag. Det är så skönt med sovmorgon! Och det är nog skönt för Christian också att jag och Neo sover så länge. Om Neo vaknar innan 10 så springer han in till sovrummet hela tiden och försöker väcka pappa. Han blir så glad när han ser honom på morgonen. Så då får han inte riktigt sova. Han sover alltid til 10 när han jobbar eftermiddag. Han är så uppe i varv när han kommer hem vid halv tolv så han går inte och lägger sig förrens vid ett halv två på natten.

Vi gick ner till trädgården efter vi ätit en god frukost. Neo fick ju lite ägg, korv och en macka till frulle eftersom han somnade när middan var klar igår kväll.  Men självklart satta han sig på pottan först. Och det går mycket fortare för honom när vi sätter på kranen. Då hinner han knappt sätta sig där på ;-). Nere i trädgården höll Christian på lite med sin cyckel. Som jag säkert skrev i något utav mina förra inlägg. Neo höll på med sin cyckel. Sen cycklade han lite på gräset. Men det var för svårt och för jobbigt. Så han tog med cycklen upp till plattorna isället. Där gick det mycket lättare! Och snabbt också. Fick hålla koll på honom så att han inte åkte ner för backen.

Vi drog hem till mamma innan. Helene och Anne kom också. Satt lite på gräset och jag tog två öl från mamma. När dom sen började göra ve sig cycklade jag och lilleman vidare hem till pappa. Där satt Kristel och Lotta. Pappa kom ut från duschen lite senare, och blev glad när han såg att vi också hade kommit. Dom skulle ut på krogen lite senare så dom satt och drack lite vin. Neo åt lite bär men sen var han så trött så vi fick säga hejdå. Men innan det fick Neo en liten peng av morfar. Och sen från Lotta och Kristel också :-)

Neo har varit jätte dålig på att äta idag med. Tyvärr, hatar när han äter så dåligt. Försökte få i honom lite macka hemma hos mamma med men han åt bara lite gurka. Så när vi var på väg hem. Började han tjata om pommes Vi var ju bara några meter från sebylla så ja varför inte? Viktigaste är ju att han äter något iallafall. Både Madde & Sanne jobbade. Så Neo fick en liten pommes. Eller rätter sagt en mellan pommes. Jag hade tänkt att ge honom det när vi kommit hem. Men han ville äta det direkt. Så ja, det var ju lika bra. Och tur också! För när han ätit upp och jag satte mig på cycklen så somnade han direkt.

Jag gjorde en liten snabb rätt här hemma. Så det blev väldig sen kvällsmat för mig. Hade väll ätit upp vid kvart i nio. Brukar aldrig äta så sent. Kanske hänger någon gång på helgen bara.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Barn blir ju dåliga på att äta när det är varmt ute :(

2009-07-16 @ 09:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0