bion igår

Jag har inte orkat blogga på hela dagen.
Jag har feber, hostar och ont i halsen. Om det inte är Neo som är sjuk så är det jag! Jag började redan känna mig hängig igår eftermiddag. Passade på att ducha medans lilleman sov middag och kände mig lite piggare efter det. Började frysa och fick ont i kroppen då jag gjorde mig i ordning för att gå in till stan. Men ignorerade det. Innan vi stack in  till stan gick jag igenom lite små saker med pappa. Bla hur mycket välling han skulle ha, och hur mycket iprem han skulle ha ifall nånting skulle hända. Sen vid 8 tiden gick vi in till stan och vi hann bara komma en liten bit hemmifrån tills vi såg nånting som lös upp hela himlen. 2 tjejer bakom oss stannade upp och sa ser du till varandra och en man ute med sin hund kollade också upp mot himmlen. Vi blev också helt paffa och har aldrig sett något liknande. Så häftigt! Vi trodde att det var ett stjärnfall väldigt nära, så självklart önskade vi oss nånitng. Men idag när jag pratade med pappa så sa han att i tidningen stog det att experterna trodde att det var en meteoit eller en del av en saterlit. Någon mer som såg det? Jag tyckte att det var skit häftigt och en massa vackra färger. Vi fortsatte iallafall in till stan och efter vi hämtat ut biljetterna tänkte vi ta en handburgare. Efter halva kunde jag inte äta mer. Och blev yr och kände att jag var tvungen att sitta ner. Vi gick till bion och köpte popcorn & 2 läsk. Jag frös under hela filmen och kände att då hade värkligen febern kommit. Men filmen var jätte bra iallafall. Men den var ju endå ca 2 timmar och 40 minuter. Så det är nog lättere att se den hemma. Så man kan gå på toa utan att störa andra, vända och vrida på sig hur man vill och LIGGA i soffan så rumpan slipper att somna. En film jag rekomenderar iallafall(Benjamin buttons otroliga liv). När vi kom ut från bion snöade det ute. Vi gick direkt hem och jag tog tempen. 38.3 och det är ganska så mycket för mig som har så låg temp i vanliga fall. Pappa & frida hade iallafall fått en lätt barnpassning. Neo fick ju ny energi när dom kom hem till oss men vid 20 över 9 hade dom lakt honom och inte vaknat en enda gång. Så dom vågar nog ställa upp nångång igen ;-)

Jag har sovit inprensip hela dagen idag. Nu under kvällen känner jag mig lite bättre men panodilen jag tog för någon timmar sen sitter nog fortfarande i. Jag har bytat tröja 3 gånger och jag luktar inte gott ;-). Så imorgon stannar jag hemma. Mamma kommer hit i morgon bitti och  kör mig och Neo till dagis i morgon för jag orkar inte gå den biten. Hon ville inte lämna honom själv för hon tycker att det är så jobbigt när han blir lessen. Så imorogn, är jag alltså barnledig. Får se om jag mår soppast bra att jag kan plugga lite fysik, kanske packa något? Annars ligger jag nog bara och sappar mellan tv kanalerna. Jag är grymt sugen på ett bad i lugnt och ro. Kanske ska passa på och göra det i morgon ifall jag orkar och mår såppast bra.

Ringde mormor idag med. Stackarn har fått 10 tusen i elräkning. Förmodligen något som är sönder i huset, eller mäteren som är fel. Och om det nu är något som är sönder så är det förmodligen pannan.Så hoppas hon isåfall får reda på det snart.  Hon har också köpt en ny bil :-) Volvon började ju krångla. Så nu har hon värken volvon eller husvagnen kvar. Och så fort hon hittar en lägenhet hon vill ha, och till ett bra pris. Säljer hon huset. Att se någon anna bo där kommer att kännas så kånstigt. Men bara mormor mår bra så mår vi alla bra :-) Efter en halvtimme la vi på.

Både Neo & Christian ligger och sover. Jag själv ska också gå och lägga mig snart. Man är ju så trött när man har feber och kan sova hur mycket som helst. ialllfall jag! så godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Anna

jag har också sett den filme, och den är sjukt bra!

2009-01-19 @ 00:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0