spagetti neo

Hello.
Dagen började som vanligt med att klockan ringde vid halv sex. Neo var lite små trött. Och blev som vanligt lessen när jag lämnade honom på dagis. Sen tog jag bussen till skolan där vi idag kånsentrerade oss på rasism. Sen hoppade jag på bussen vid brunnsåker och hoppade av vid sture. Gick in på dagiset där lilleman satt och mest petade på sin rulle macka istället för att äta den. Sen fick jag känna på hans sura temprament som sen också tyvärr höll i sig i stort sätt tills kvällen. Han vek ihop sig som spagetti och skrek när jag skulle ta på han ytterkläderna. Och han svarade ja när jag frågade om han skulle stanna kvar och sova på dagis. Jag tvingade på honom kläderna och vi vinkade hejdå. Sen tog det typ ytterligare 2 minuter att bara sätta honom i vagnen för att han protesterade så mycket. Så han är alltså lessen när jag lämnar honom och blir lessen när jag hämtar honom. MEN det är ju ett bevis på att han trifs där :-) Att han blir så arg när jag tvingar med honom hem.

När vi kom hem satte jag igång med att damsuga med en gång... Neo tog istället på mössan igen och gick efter mig och damsugarn i säker fem minuter innan jag fattade att han tjatade om att jag skulle sätta på honom skorna. Och när jag sen kom till hallen så satt han i vagnen redo fär att gå någonstans, tyckte han. Han ville nog tillbaka till dagis :-P Mamma kom iallafall efter hon slutat jobba och hämtade oss. Sen åkte vi iväg till Maxi och handlade hem lite mat & blöjor till oss. Ja blöjorna till Neo då ;-) Under den tiden var han iallafall lugn och satt fint i vagnen och åt banan som dom bjuder alla barn på. Medans mamma packade in allt i bilen så fick Neo åka den lilla karusell bilen utanför. Det tyckte han var kul. Meeeeen inte lika kul när det var slut. Och blev spagetti igen när han upptäckte att jag inte satte på den igen och lyfte ur honom där ifrån.

Åkte hem och packade upp alla varor. Skrev på lite papper som mamma hade med som vi ska skicka in till försäkringskassan för vi ska ansöka om bostadsbidrag för den nya lägenheten. Jag ställde mig i duchen och mammiga Neo fick följa med. Under tiden jag stog och skölde ur mitt shampo i håret lyckades Neo öppna en annan shampo flaska och fick shampo på händerna, + klia sig i ögonen = ajajaj. Fick ropa på C så att han fick hjälpa mig att skölja ansiktet och sen tog han upp honom. Det sved ju och gjorde ju inte hans suriga humör till något bättre precis. Men sen vi halv åtta fick han gå till sängs för då var han så sur & arg för att han var trött.

Nu på kvällen har vi bara slappat. C har sappat mellan tv kanalerna och jag har börjat på fysiken. Och nu för bara en liten stund sen bokade vi biljetter till Bion vi ska gå på på lördag :-) Det blir Benjamin Buttons otroliga liv. Ska bli kul att se, jag tror att vi kommer att tycka om den. Och det  vi gör blir en lite försenad julklapp utav mamma eftersom vi fick 2 bio biljetter utav henne i julklapp. Och troligtvis blir det min lillasyster och hennes kompis emma som sitter här hemma medans vi är inne i stan. För mamma ska på ölmessa :-)

Jag ska ta min vän tandborsten i munnen nu och sen ska jag också bädda ner mig.
Hörs i morgon. Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Frida

Hejsan . Har besökt din blogg under hela tiden .

Har en liten kille på 11 månader o i aug ska jag börja ta upp min skolgång igen . E lika gammal som du . Tänkte fråga hur de e att gå i skolan o sen ha killen på dagis ? Melker ska börja dagis när jag börja skolan . / Frida ..

2009-01-15 @ 23:39:25
URL: http://maammafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0