fynd på Halmias Loppis

Hejsan... vad har hänt idag?
Neo hjälpte mig att diska upp disken vi hade kvar sen igår. Jag pallade inte ta det igårkväll. Sen kom Frida, Joanna & Jack hit på fika. Barnen lekte lite och vi åt kladdkaka :-) När christian kom hem strax efter fyra gick vi iväg till halmias loppis som bara ligger en liten bit bort. Fick en kommentar för ett tag sen där en anonym undrade vad det var för något. Halmias loppis är en loppis som är öppet några dagar i veckan. Dom som jobbar där är äldre människor som är med i klubben. Halmia är ett fotbolls lag här i halmstad. Och dom som jobbar där jobbar gratis. Så det dom får in ger dom till klubben. Dom har alltid en jädrans massa saker. + ett lager där dom har saker som dom inte tagit ut i lokalen ennu. Farfar hade sett nu i hallandsposten med att dom hade lakt ut en annons om att dom vill hyra ett större lager att förvara saker på som dom får in. Dom har allt från väskor, skor, barnleksaker till soffor, mattor, tavlor osv. Man kan hitta riktiga fynd där.Och alla varor dom har skänker folk till loppisen. Så dom köper ingenting. Och allting är jätte billigt. Ja vi gick dit som sakt och jag hoppades på att jag skulle hitta ett vitrinskåp eller en skänk. Men inget vitrinskåp fanns där. Inget som man kunde hänga på väggen iallafall. Några skänkar fanns där men ingen jag ville ha. Men däremot hittade jag en soffa. En 2:a & 3:a. Jätte frächa och så sköna! Tyger går att ta av och tvätta ifall det blir fläckar. Den är väll lite skrikig. Men apsolut inget som inte går att leva med. Jag mötte iallafall pappa lite senare för vi skulle upp till farfar som bara bor huset bredvid loppisen. Vi gick in och kollade på dom och han tyckte att vi skulle köpa dom :-) 650 kr kåstade dom båda tillsammans. Man kan ju inte komma billigare undan. Lite rabatt fick vi också :-) Så vi ger bara 500kr för dom. Så sen om man hittar något snyggt tyg tänkte jag klä om dom. Jag tror att det kommer att bli skit bra! Skönt med en ny soffa,

Imorgon börjar som sakt vår vardag igen. Vi ska upp halv sex när klockan ringer. Och sen när C kommit hem från jobb ska pappa komma hit och leka med Neo medans vi ska ner i källaren och röja. Och julen ska bort i morgon med. När vi endå ska ner i källarn och ta upp en massa kartånger kan vi lika gjärna packa ner det.

Kommentarer
Postat av: Milla.

Hej :)

Nu välkomnar jag dig till en ny tävling i min blogg där du ska nominera din favorit blogg till VECKANS BLOGG. Den här gången får du inte nominera din egen blogg.

Kika in!

Kram

2009-01-07 @ 23:49:47
URL: http://honungssmula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0