Anonym 2

2 till kommentarer

Postat av: Anonym

Jag har följt din blogg sen innan du blev gravid. Och nu har den blvit så TRÅKIG. Du skriver för det mesta bara om neo. att du hämtar han från dagis osv... gör ni aldrig nånting under dagarna? bara städar och duschar eller? Jag menar, du har väll endå ett liv fast du skaffade barn?

Ska inte en unge på 16 månader kunna säga mamma iallafall? och ca 20 ord är väll väldigt lite? Min brors dotter på 18 månader kan nästan säga en hel mening och säger mamma ofta.

Och nu blir det väll tredje dagiset Neo får gå på? i Landskrona, det han är på nu, och nu dit ni ska flytta. Mår värkligen ett barn bra av att få flytta på sig så hela tiden.

Jag tycker att du värkade klara din mamma roll bra i början men nu ballar det ju ut helt.


Postat av: Anonym

Och dessutom. er nya lägenhet kommer väll att kåsta 6200 kr i hyra? Hur kan man vara så dum att ta en sån dyr lägenhet när man inte har pengar?


Jag går ju i skolan på vardagarna och då går ju Neo på dagis. Och det är jag som lämnar honom, och det är jag som hämtar honom. För det är jag som börjar senast och slutar tidigast. Jag skriver det mesta om Neo. Jag är med honom varenda dag och ser hur han utväcklas och blir stolt över honom när han gör något som är gulligt eller bra. Och delar gjärna med mig utav det. Om du tycker det är tråkigt att läsa hur jag tar han om min son och det vi gör så tycker jag att du ska leta upp en annan blogg att följa. För jag skriver inte för att just du ska tycka att det är roligt att läsa. Det är upp till var och en att följa min blogg. Och jag tycker att jag klarar min mamma roll bra och jag vet att jag klarar den bra. Japp vår nya lägenhet ligger på 6200 kr. Men med alla bidrag vi kommer att få så kommer vi att betala lika mycket som för den här vi bor i nu. Och som jag skrivit innan så har vi svårt att få en lägenhet. Men nu fick vi chans på en och vi valde att ta den. Det är vårat val och inte någon annans. Och om du nu följt min blogg så länge som du påstår så vet du väll isåfall att Neo inte gick på något dagis i landskrona? Han började på sitt FÖRSTA dagis här i halmstad. Det han fortfarande går på. Och du borde väll endå ha läst att jag skrivit att jag inte tänker byta dagis på honom. Jag tänker låta han gå kvar där han går nu. Fast att vi kommer att flytta till andra sidan av stan. För till hösten kommer jag förmodligen gå på drottning blanka och då ligger inte Ängelbrekts förskola långt bort så vi ska endå åt samma håll.  

Jag vet inte exakt vad du är ute efter. Men du får bilda dig en egen uppfattning om oss. Jag vet iallafall hur det ligger till. Vi mår bra, och det bästa för oss och många andra är väll endå att lilleman mår bra :-) och det gör han!


Kommentarer
Postat av: lena

ramlade in här av en slump och jösses vilken idiot som skrivit en sån kommentar till dig!Kan inte fatta hur den människan e skapt??

Du är säkert en superb mamma och din son pratar/utvecklas precis som han ska!Finns inga regler hur mycket eller hur lite ett barn ska prata vid 16 månader.Det är din blogg och skriv du precis vad du vill i den! Ps Tror att den som skrev kommentaren är någon du känner som är avundsjuk på ditt/ ert liv.. brukar vara så.

MVH

lena

2009-01-12 @ 15:28:01
Postat av: Mia

Vilken idiot! Där har vi verkligen en som inte har ett liv! Herregud! Ofta man sitter och lusläser en blogg bara för att hitta fel på den. Jag har läst din blogg jätte länge och jag tycker det kul att komma in hit och se neos framsteg! Tycker inte du ska sluta med:D Ha en super bra dag!

2009-01-12 @ 15:44:02
URL: http://metrobloggen.se/pjaamasbyxan
Postat av: Mamma/mormor

Heja dig Malin. tycker för det första att det är j...ligt fegt att vara anonym, sedan för det andra så ska man inte lägga sig i andras liv. Du är en toppenmamma och jag ( och din pappa ) är mycket stolt över dig. Stå på dig Malin. Kram

2009-01-12 @ 15:52:37
Postat av: Anonym

Hej Malin.

Jag precis som personen som kommenterade säger, läst din blogg sedan du skrev på nogg.se. Jag kommenterar emellanåt, men det har inte varit ofta. Jag älskar att läsa din blogg om ditt, Chrilles och Neos liv. När jag såg denna kommentaren så blev jag fruktansvärt arg.



Hur kan en människa ha mage att skriva så? Troligtvis är det ingen vuxen människa, med tanke på hur fruktansvärt dåligt personen stavar och vilken dålig grammatik personen i fråga använder.



Fruktansvärt fegt som din mamma skriver att kommentera anonymt när det gäller en sån här sak och sen inte stå på sig. Jag flyttade mycket med min familj när jag var liten och gick på fyra olika dagis, men det var ingenting jag mådde dåligt av. Tvärtom - jag fick ju massa nya vänner! Dessutom var det onödigt att slänga iväg en sådan kommentar, när det är som du säger, Neo har bara gått på ett dagis!



När det kommer till hyran och ekonomin så är det erat privatliv. Det har denna människa inte någonting alls med att göra. Det finns många människor som har det knappt med pengar vissa månader, jag och min familj är en av dem. Man får jobba sig uppåt, annars kommer man ingenvart.



Stå på dig Malin och strunta i alla dessa människor, dem är svartsjuka på att du har en sådan fin familj och inte dem! :)

2009-01-12 @ 16:29:47
Postat av: Hanna

Jag heter förresten Hanna, glömde skriva det :)

2009-01-12 @ 16:31:09
Postat av: Cecilia

Hej!

Jag har också följt din blogg och bilddagbok sen du var gravid och jag tycker du verkar vara en SUPER bra mamma :D skit i dumma anonyma personer som inte vågar stå för vad dom tycker.. det visar att dom måste trycka ner andra för att själva må bra..

ja,ville bara säga det :P och Neo är JÄTTE sööt :) kram

2009-01-12 @ 16:50:45
URL: http://ceciliaagode.blogg.se/
Postat av: Sophia

Heja dig Malin. jag tycker för det första att det är j...ligt fegt att vara anonym, sedan för det andra så ska man inte lägga sig i andras liv. Du är en toppenmamma!!!!& jag är mycket stolt över dig vännen! Stå på dig Malin. Kramar!!<3

2009-01-12 @ 17:55:44
Postat av: Sarah ( från handbollen )

Asså fattar inte hur man ska skriva så.

Tror hon att du ska skriva om att du festar och träffar konpisar hela tiden? :S.

Ne, jag tycker om att läsa din blogg, och se bilder och läsa om hur Neo utvecklas.

Man har ju umgåtts med dig innan och följt din gravividtet i bilder och läst.

Hoppas verkligen inte du tar åt dig av en sådan kommentar.

Jag tycker som sagt om att läsa det du skriver och följa erat liv (:

2009-01-12 @ 19:30:47
Postat av: Sarah ( från handbollen )

Asså fattar inte hur man ska skriva så.

Tror hon att du ska skriva om att du festar och träffar konpisar hela tiden? :S.

Ne, jag tycker om att läsa din blogg, och se bilder och läsa om hur Neo utvecklas.

Man har ju umgåtts med dig innan och följt din gravividtet i bilder och läst.

Hoppas verkligen inte du tar åt dig av en sådan kommentar.

Jag tycker som sagt om att läsa det du skriver och följa erat liv (:

2009-01-12 @ 19:32:25
Postat av: therese

den tjej som nu skrivit till dig värkar vara väldigt förtrödend på att du o din lilla familj har de bra skit på han/hon som inte ens vågar skriva sitt namn o postar sig som anonym hmm väldigt moget o engagera sig i andras liv.. oo so what om ni tar en hyra på 6200:- vi har en på 6500:- bara man fixar de o har tak över huvudet o mat på bordet så är de upp till var o en herrewgud... o sen om neo pratar 22 ord väldigt mkt faktiskt elly e 2½ o har först nu börjat bra heeela meningar o pratar helt rent som sagt upp till var o ett barn vissa e tidiga andra sena,, nä du bry dig inte om den bitchen kram elly o dannys mamma

2009-01-12 @ 20:41:17
URL: http://www.nogg.se/ellypelly
Postat av: Anonym

den tjej som nu skrivit till dig värkar vara väldigt förtrödend på att du o din lilla familj har de bra skit på han/hon som inte ens vågar skriva sitt namn o postar sig som anonym hmm väldigt moget o engagera sig i andras liv.. oo so what om ni tar en hyra på 6200:- vi har en på 6500:- bara man fixar de o har tak över huvudet o mat på bordet så är de upp till var o en herrewgud... o sen om neo pratar 22 ord väldigt mkt faktiskt elly e 2½ o har först nu börjat bra heeela meningar o pratar helt rent som sagt upp till var o ett barn vissa e tidiga andra sena,, nä du bry dig inte om den bitchen kram elly o dannys mamma

2009-01-12 @ 20:42:33
Postat av: Jessica

En person som skriver anonymt och inte vågar stå för sina åsikter är bara att skita i! Varför är personen anonym? Antagligen för han/hon vet att det den skriver endast är till för att provocera och att det inte ligger sanning i det.



När Jakob var så gammal sa han inte mycke, han började prata ordentligt först när han var 2,5! Då kom allt på en gång. Inget barn är det andra likt och alla utvecklas olika. Neo är fullkomligt normal. Så den personen som skrev har inte den minsta vetskap.



Jag tror inte heller personen har barn då den beklagar sig över att du skriver om Neo. När man får barn handlar hela ens liv om ens barn men det är något många har svårt att förstå innan de får barn!



Skit i den, du är en bra mamma Hejja dig!! Lycka till med skolan och allt!

2009-01-12 @ 21:15:52
URL: http://nogg.se/mamma060314
Postat av: Jessica

En person som skriver anonymt och inte vågar stå för sina åsikter är bara att skita i! Varför är personen anonym? Antagligen för han/hon vet att det den skriver endast är till för att provocera och att det inte ligger sanning i det.



När Jakob var så gammal sa han inte mycke, han började prata ordentligt först när han var 2,5! Då kom allt på en gång. Inget barn är det andra likt och alla utvecklas olika. Neo är fullkomligt normal. Så den personen som skrev har inte den minsta vetskap.



Jag tror inte heller personen har barn då den beklagar sig över att du skriver om Neo. När man får barn handlar hela ens liv om ens barn men det är något många har svårt att förstå innan de får barn!



Skit i den, du är en bra mamma Hejja dig!! Lycka till med skolan och allt!

2009-01-12 @ 21:17:28
URL: http://nogg.se/mamma060314
Postat av: Johanna

Hej på er.

Hoppas verkligen att allt är bra med er, med mig och Sandra är det bara bra.

TILL ANONYM.

Alla barn utvecklas olika, medans vissa lär sig prata tidigt lär sig andra det sent. Kan lova dig att Neo gör vissa saker bättre än det 18 månader gammla barnet som du känner. Min dotter är 16 månader och började gå när hon var 9 månder, vilket betyder att den delen av hennes hjärna utvecklades först. Alla barn är olika, det är det som gör dem unika, det finns inget onormalt eller normalt i den åldern som de befinner sig i nu. Det är först när de kommer upp i 3-4 års åldern som man gör de uttalandena.





Tack för en bra blogg, det är roligt att följa Neo och dig ivardagen. Jag står på din sida. Ta hand om er och lycka till med lägenheten.



Kram Johanna Med Familj

2009-01-12 @ 22:06:02
Postat av: Charlotte

Hej Malin! Vill bara säga att utifrån det jag läst i din blogg och sett på dina bilder så skulle jag aldrig kunna förstå hur någon kan tycka att du är en dålig mamma. Som jag skrivit tidigare så är det inte många som klarar det som du gör, du är mamma, du pluggar och du jobbar! Keep up the good work! O du! Ta aldrig åt dig av sån skit som fröken anonym skriver!

Kram

2009-01-13 @ 20:47:29
URL: http://lifeofcharlotte.com
Postat av: en sån där "ung mamma"

Neo är ju superduktig! Ludde är 14 månader ( och några dagar ) och säger inte mycket alls som man förstår.

Anonyma puckon brukar oftast inte ha något vettigt att säga ;)

2009-01-19 @ 09:53:04
URL: http://jonnalantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0