Nyår 2008


Ja nu ska jag berätta lite snappt vad som hände på vår nyårsafton :-)
Nina & Jonte kom hit vid 18 tiden. DÅ hade jag precis börjat att skala potatis. Neo han sov en stund så han lättare kunde hålla sig vaken till 12-slaget. Jag började göra iordning biffarna och sen gick vi in och väckte lilleman som fortfarande var trött. Så att kyle var där hemma såg han då inte som något posetift ;-) Medans potatisen kokade stekte jag biffarna och sen började jag på såsen. Vi behövde bara en mögelost så nu har vi en över så jag tänkte faktiskt att vi skulle passa på att göra samma goda mat i morgon igen?. Maten blev iallafall klar och vi slog oss till bods. Jag fick mata Neo själv eftersom han fortfarande var trött och jag ville inte att han skulle smutsa ner dom nya kläderna :-) Vi alla blev jätte mätta och såsen gick hem hos Nina & Jonte med. Jag tog tag i den tråkiga disken så att det inte skulle vara så mycket senare. Sen efter en stund började jag & Nina på Marängswissen. Och trots att C fortfarande var skit mätt efter maten gick det ner endå. Kyle & Neo var trötta så vi sysselsatte dom så att dom skulle kunna hålla sig vaken till 12 - slaget. När klockan närmade sig 10 i klädde vi på oss lite ytterkläder och gick ut på framsidan. Här är en massa höga hus så det var lite dålig utsikt. Men lite fick vi sett iallafall. Barnen tittade fint tills Neo ville springa ut på gatan. När det bara var 4 minuter kvar öppnade vi skumpan & hälde upp i våra glas. Skålade gott nytt år och sen gick vi in och ut på balkongen för att se om vi kunde se lite mer där. Men det var tyvärr ganska så dåligt där med. Om vi bott på 3:de våningen hade vi haft vacker utsikt. När klockan började närma sig halv ett nattade Nina&Jonte kyle och Christian föreslog att vi skulle gå upp och hälsa våra grannar gott nytt år och där uppe var ju även min farfar :-) Vi hade redan önskat varandra det när min farfar plingade på här halv sju på kvällen. Men vi gick upp endå. Bosse som är våra granne blev jätte glad när vi kom och bjöd genast in honom. Ute på balkongen stog min onycktra glada farfar. Han kramade mig och som christian sa, han har aldrig sett honom så glad :-) Det var jätte skönt att se honom ha så kul med sina vänner och vara så glad. Det värmde i mitt hjärta. Bosse tog fram två glas för att bjuda oss på nånting att dricka. Men vi fick tacka nej eftersom Jonte & Nina satt här nere. Så vi fick en lyckad kväll. Vid halv tre gick vi & la oss. Neo var uppe enda tills dess och han ville inte ens ha vällingen när vi skulle gå & lägga oss. Så trött var han ;-) men han var apsolut inte jobbig under dom extra timmarna han var uppe. Sen sov han till 12 nästa dag :-)

Min snygging på Nyårsafton. Han sabbade frissan när han sov ;-)




Kyle sitter & äter, Jonte får ryck och vill klippa sig, Neo sitter och läser bok med mig och kyle har fått tag på "sprutflaskan"



God fortsättning alla :-)

Kommentarer
Postat av: Milla.

vilken sötis :) god fortsättning på er. :) var gärna med och tävla i min blogg om en ny design. kram

2009-01-02 @ 16:51:47
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Milla.

vad kul att du vill vara med :D här är länken till tävlingen:

http://honungssmula.blogg.se/2008/december/ni-har-chansen-nu.html#comment

2009-01-02 @ 17:27:06
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej, mådde du bättre på nyår? Eller blev du det nu efter?

Vad fina kläder din lilla sötnos Neo hade på nyår.. Och lilla Kyle såg ut att bli ganska blöt när sprutflaskan hamnade i handen...

Hur länge är ni lediga då, när börjar eran vardag med förskola, du pluggade va? vad var det du plugga?

Ha en bra fredagskväll!



Kram

2009-01-02 @ 19:11:40
URL: http://lindalewander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0