år 2008

Nyår 2008

Förra nyår firades hemma hos mormor&morfar i häljarp. Vi åt god mat och drack gott. Neo tyckte himlen var vacker och jag ger kvällen en klar 10 :-)

         



Januari
Neo blev 4 månader. Jag slutade att ge honom bröstet på kvällarna och han fick istället ersättning, vilket han inte tyckte om. Han krånglade mycket på nätterna och vi var helt slut. Och jag fick reda på att Tesse vad Gravid :-)

   



Februari
Jag fick körtelfeber och fick akut sluta amma pga att jag var tvungen att ta smärtstillande, Lillasyster blev 14 år på alla hjärtans dag, Sam fyllde år och vi gjorde en tårta till honom, gjorde oss av med den gammla vagnen och köpte Cango vagnen av carro :-)

   



Mars
Vi var mycket i H-stad & på fest hemma hos Malin&Norpan. Det snöade mycket i den månaden. Vackert men  vafan, våren då? Mamma&Helene fyllde år. Och Jakob blev 2 där vi var hemma på barnkalas :-) Neo lärde sig sitta själv, samtidigt som han ställde sig upp mot saker och började krypa :-) Och den tråkiga nyheten. Chrisrian fick inte fortsatt på Haldex.

   



April
Jag blev 18. Bjöd hem lite folk på muffins, negerbullar & tårta. Och på min riktiga födesedag som var på en tråkig måndag gick jag & C ut och åt. Dagen efter min födelsedag den 22, tatuerade jag & Helene oss i lödde.

   



Maj
Jag & Christian hade varit tillsammans i 2 år, Malin kom ner till Landskrona och stannade över helgen, Melina & Fridas bal.. gud så fina dom var, & Jessica & Sara hade hunnit att få STORA magar :-) Och jag, Neo & Christian promenerade ut till häljarp och överasskade momor&morfar
    



Juni
i början av juni hade vi babyshower för sara. Sedan en för jessica. Frida & Melina tog studenten, och jag fick se bonde söker fru fredrik på riktigt ;-) På Midsommar hade mormor&morfar hyrt en bungalo åt oss nere i torekorv där vi stannade några dagar. & Både Marwin och Nilo föddes :-) i slutet på Månaden, dagen efter Nilo föddes flyttade vi till Halmstad.

        



Juli
Älskade Inga förlorade kampern mot cansern och jag fick gå på min första begravning. Ingen rolig månad. Fick känna på hur det var att förlora någon nära och det var fruktansvärt! Vi tog en grillkväll med mina kompisar med kubb och grejer, & våra söta ungar Neo & Kyle tog vi med till busfabriken. Och jag undrar fortfarande vem som hade roligast, deras pappor eller dom?

      



Augusti
Morfar hamnade på sjukhus och var allvarligt sjuk. Att se honom ligga i resperator gjorde så jag fick kramp i bröstet, en månad full med oror och ångers och framförallt rädsla. Jag fick träffa Nilo för första gången vaken :-) Vi började få i ordning i lägenheten & Tesse å vickan kom på besök :-) Jag började på världens bästa skolan. och så får jag ju inte glömma vår kräftskiva & att Frida blev 19 år.

    



September
September månad, Neos 1 - årsdag. Hans första födelsedag skulle firas. Men inget blev som vi tänkt. Morfar dog, och en bit av mitt hjärta kkrossades. Jag har aldrig känns mig så ensam och jag fick panik. Panik av att jag ska leva så många år utan honom. Tesse hade sina sista dagar som höggravig och tillslut, kom där ut en liten Nellie :-) & Nellsan blev hela 2 år. Neo inskolades på Halmstads bästa dagis :-)

    
 



Oktober
Morfars aska hissades ner i jorden och nu fanns han att gå till. Jag & Mamma tog med Neo och matade fåglarna, kalaser som vi fick skuta upp pga morfars bortgång blev av, och pappa tapetserade om köket som blev skit snyggt! Både min pappa & Christian fyllde år.

    



November
På alla helgon gick jag & pappa till kyrkogården och tände ljus för farmor, Inga & morfar. Jag bakade lussebullar för första gången i år, Vi tog skolfoto som dom tvingade mig att vara med på ;-) Neos dagisfoton kom. Och när vi åkte ner till Landskrona hade morfars gravsten kommit.

      


December
i december månad hände det mycket. Vi stressade med det sista julklapparna. Vi firade lite jul här hemma tillsammans med Nina&Jonte. Neo bakade peppakakor för första gången. Vi firade lilljulafton hemma hos min pappa tillsammans med farfar. Jag fick tavlan jag önskade mig mest. Och riktiga julafton firades nere i Landskrona. Neo har fått fira sin andra jul och fått träffa 3 tomtar i år :-) Vi alla är jätte nöjda med det vi fått. Nyår firades tillsammans med Nina&Jonte här hemma. Vi fick lägenheten vi ville ha och skrev på hyreskontraktet. En bra avslutning på året :-)

         


Och det var allt från 2008 :-)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, vad fint du har gjort..och tavlan som du fick i julklapp på Neo är ju så himla fin, sötnosen..

Hoppas att du mår lite bättre idag!



Kram kram

2009-01-03 @ 17:12:58
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad liten din lilla Neo var för ett år sedan,Gos!

Hoppas att du mår bättre idag!

Ha en underbar söndag!



Kram kram

2009-01-04 @ 11:30:45
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Anna

Du skrev att christian blev av med jobbet i mars. Men om jag inte minns helt fel så har han väll hittat ett jobb nu? :S

2009-01-04 @ 17:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0