era svar

HejHejHejHej.

Igår när vi hade kommit hem från farfar mådde jag illa och fick ont i huvudet. Hela dagen idag har jag varit världens tråkigaste mamma. Jag har legat hela dagen. Har haft sån fruktansvärd huvudvärk så till slut var jag tvungen att rulla ner över allt och göra rummet så mörkt som möjligt. Och ja, sen fick jag springa in på toan och spy också! Men nu mår jag bättre. När C kom hem från jobb gick jag och handlade lite på Hemköp för jag kände att jag behövde lite frisk luft. Gick inom apoteket då och köpte några diklofinac, eller hur det nu stavas. Hoppas att dom hjälper bättre än vanliga panodil. Är helt 100 på att min huvudvärk har kommit tillbaka igen pga stress. Allt med skolan & flytten.

Nu har jag tid att svara på frågorna jag igentligen skulle ha svarat på igår.


Postat av:

Hej Malin.
Har läst din blogg meeegalänge, men flyttade nu den första februari så har slarvläst lite den senaste tiden.

Jag undrar bara hur det gick med eran flytt, skulle ni inte flytta den 1/2 ni också?

Kram på er och kul att du lägger ut fler bilder, Neo är så fantastiskt söt!

Svar:
Den nya lägenheten blev vår den 1 februari så  att hyresvärden skulle ha tid till att riva en vägg, måla fönstrena och lite så där. Men vi har ju den här lägenheten på stålgatan fram till den 1 april. Så vi har inte flyttat än. Eftersom vi endå betalar på båda lägenheterna så har vi tatt det lugnt med packningen, kört dit lite i taget så det inte blir så mycket på en gång. Så vårt riktiga flytt datum där vi då flyttar med sängar, köksbord och allting som än så länge står kvar blir den 7 mars. Så det är snart!. :-)


Postat av: Sara

Hur länge ammade du neo? och varför slutade du? :)


Svar:
Jag ammade i ca 6 månader. Sluta måste man ju göra nångång. Jag är lite emot mammor som ammar sina barn upp till dom är 3 - 4 år. Men iallafall, jag hade satt en max ålder och det var 1 år. Ammningen gick alltid bra för mig och jag fick inte ett enda sår på mina bröstvårtor. Däremot ville Neo ha mat HELA TIDEN kändes det som och jag var typ hans napp. Han ville dutta på mig 24/h. Så negativ jag låter! Nej men det var mysigt men jag kunde känna att det var otroligt jobbigt att jag hela tiden behövde tänka på vad jag åt och drack och sen få ligga med honom i sängen medans han duttade på mig och valde bort nappen eftersom jag fanns! Så en dag vaknade jag upp med körtelfeber. Så jag var tvungen att få smärtstillande och då fick jag absolut inte amma. Så det var bara att sluta rakt av. Neo var otröstbar i några dagar och så fort jag tod honom letade han efter mitt bröst. Men till slut gick det bra och det funkade bra med ersättning bortsätt att han var stenhård i magen i början. Det kändes bra att sluta amma då trots att det blev så hastigt. Och hans pappa fick mer kontakt med honom efter det med :-) Så det kändes bara bra! Är glad att det gick så bra så länge. Jag hade mjölk till tre ungar till!


Postat av: Ulrika Jansson

1. Jag undrar när bebis nummer 2 kommer? eller när ni planerar in det?.
mvh Ulirka

Svar:
Ja du bebis nummer 2. Först och främst har jag 3 år på gymnasiet att gå. Sen får jag väll helt enkelt se lite hur jag känner efter det. Just nu känner jag för att plugga vidare, och då tänker jag ju göra klart dom åren först. Om jag känner att jag inte riktigt är redo för att börja plugga strax efter där igen, så letar jag väll jobb. Och om jag hittar något så tänkte jag satsa på fast anställning så jag har något att komma tillbaka till efter jag varit mammaledig med nr 2. Så jag kan väll säga att om minst 4 år börjar vi planera ett syskon :-) Det blir inte tidigare än det. Jag ska ju faktiskt ta ut min spiral om 4 år också. Har redan haft den i ett år nu. Ja vi får helt enkelt se hur vi känner för det då :-)


Postat av: Rebecca

har er ekonomi blivit bättre nu sen din sambo fick jobb? :) hur länge har han det garanterat nu? :)


Svar:
Den har självklart blivit så mycket bättre! Tyvärr så fick vu ju dubbla hyror. Så det känns ju inte att man har speciellt mycket pengar över ;-) Han har fått förlängt till 3 april nu. Får se om han får fortsätta efter där eller om han får börja stempla igen. Det är något vi får ta då :-)


Postat av: sandra

Vad ska du läsa för linje på gymnasiet? minns att du skrev om den där spa-massage skolan? blanka någonting? det låter ju som en toppengrej, lär ju få jobb efter utbildningen iallafall. ifall du fortfarande vill läsa media måste jag avråda man blir ingenting på det, och kommer inte ens in på högskolan i och med att det bara är matte A på medieprogrammet, isåfall måste man välja till. ja, det jag ville komma till: Kommer du läsa studieförberedande eller yrkesförberedande linje på gymnasiet?


Svar: Jag var inne på spa & fitness. Det är en så liten skola och dom behöver fler elever så därför har dom inga direkt intagningspoäng utan bara krav på att man ska ha godkänt i matte, svenska och engelska. Men eftersom jag nu får mer poäng än vad jag någonsin kunde tro så har jag chans att komma in på media. Så jag gjorde som min lärare sa, följ ditt hjärta. Så det gjorde jag. Första hands val- Media på sture, Andra hands val - Spa & Fitness drottningblanka, tredje hands val- omvårdnad på sannarp. Sen får vi se vart jag kommer in. Men självklart kan jag komma in på högskolan om jag bara når upp med dom poäng som kräfs för det jag söker in på :-)


Postat av: Frida - Ungmamma t Melker

Vad har ni för bidrag ?, undrar för att se om vi har sökt alla som man kan söka !

Kraam


Svar:
Än så länge har vi inga bidrag men när vi flyttat så får vi 200 kr i bostadsbidrag, JIPPI*
Men om C tvingas att gå tillbaka till stemplingen så kommer vi att få både bostadsbidrag och försörjningsstöd.




 







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0