godkväll


Hej, tänkte börja med att svara på en kommentar som jag inte har svarat på. Som jag fick för jätte länge sen. Frågan var något i stil med varför vi gjorde om den nya lägenheten till en 2:a och varför vi flyttar till en 2:a nu när vi bott i en 3:a innan. Jo, Halmstad är en väldigt populär stad. Det är ont om lägenheter, och dessutom jätte svåra att få! Så man får nästan ta det man får och vara glad. Det enda jag sa när vi skulle flytta var att jag vägrade att bosätta mig mitt inne i Andersberg. Eller utanför Halmstad. Så fick vi komma och kolla på den här, som då ligger på lassarettbacken. Hyresvärden sa att det var en 3:a men jag själv skulle vilja säga 2.5. Lägenheten är bara på 64 kvm och sovrummen var så otroligt små. Jag tror inte att vi ens skulle få plats med vår säng. Så därför valde jag att riva väggen så att vi skulle få bättre plats. Neo sover fortfarande inne i vårt rum. Han har ju precis börjat att sova bra på nätterna. Så det blir ju ingen skilnad för oss. Jag har inget emot att barnen sover i samma rum som en länge. Om dom känner sig trygga med det så varför inte? Det funkar ju. Och vi trifs med det. Så ärsch.... jag skiter i vad andra säger och tycker. Han är nog inte det enda barnet som  är på 1.5 år och fortfarande sover inne hos sina föräldrar. Den 1 april var det 2 år sen jag flyttade hemmifrån. Och nu i mars blir det min fjärde lägenhet jag flyttar in i sen dess! Så, därför har vi bestämt att vi ska bo kvar där tills vi kommer på fötter igen. Få en stadig inkomst. Och vara säkra på att aldrig mer få leva ett sådant hemskt och fattigt liv som vi gjorde då C var aarbetslös. Det kommer att ta lång tid innan vi båda två har stadig inkomst. Visst jag blir 20 om ett år och kan ta ut csn. Men varför dra på sig en massa tråkiga lån om vi nu fixar det med bara en inkomst? Nej nej nej. Jag tänker inte dra på mig något sånt så länge vi fixar det med bara en lön på ett konto. Sen får jag ju faktiskt studiebidrag barnbidrag och hjälp av mina föräldrar. Och om C skulle bli arbetslös igen när jag väl är 20. Så  är det inte mycket pengar jag tänker ta ut. Men jag hoppas och TROR att vi ska fixa det utan att behöva ta ut något sånt.

Till något annat.
Neo tjatade om att bygga en koja när vi kom hem idag.
- Koja mamma, KOJA
- Jaja, jag bygger väll en koja då.
Och där inne satt han med en ficklampa och mös en bra stund. Tills mormor & pappa kom hem. Då var han ju tvungen att visa dom var vi hade byggt. Lika så när morfar också kom senare på kvällen. Nu sover han här bredvid mig. Misstänker att han har kramper i magen. Han rapar och fiser. Och han drömmer nog något otäckt också. Men efter jag klappar han lite nätt på kinden så lugnar han ner sig igen. Men jag ska snart bära in honom till sovrummer igen. För NU är jag trött. Sista dan i skolan i mon. Sen är det lov. Det ska både bli skönt och tråkigt. Jag har så mycket att göra nu dom här sista veckorna så jag känner mig så stressad. Därför har jag valt att ha Neo på dagis endå så att jag kan hinna plugga OCH packa lite uder den veckan.

  

Kommentarer
Postat av: Leas mamma Sandra

Vi bor i en tvåa och Lea sover med oss, fast i sin säng. Det är inget fel med det tycker inte jag heller. Dock när vi flyttar till en trea får hon börja sova själv, men jag tycker bara det är mysigt!

:)

2009-02-13 @ 12:34:45
URL: http://leasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0