Meningslösa Dramalektioner

Sista dagen i skolan idag. Först hade vi svenska med Annika. Dom första 30 minutrarna var det bara jag som var där. Verkade som om minst halva skolan redan har tagit lov. Men efter 30 minuter kom Johan också. Så vi var två stycken på lektionen. Igentligen ska vi väll vara 11? Andra lektionen och den sista idag hade jag drama. Men det var bara jag som kom på den. Igentligen ska vi spela in en film och jag ska vara den som filmar. Men dom har inte kommit så långt. Under hela förra terminen har dom bara hunnit med att göra ett manus, och repetera lite. Jag själv hade ju hemkunskap förra terminen så jag har inte varit med från början. Så jag frågade Hägg idag(Min lärare) hur hon orkar försöka. Eleverna som ska ha drama skiter i att komma, anstränger sig inte på lektionerna och bla frågar varandra hela tiden varför deras huvud liknar en pung. Ja dom är fortfarande i den åldern. Allt är kuk, fitta, hora & pung. Folk hoppar av och kommer lite som dom vill. Det kommer aldrig att bli någon film. Och absolut inte en seriös film. Hon höll iallafall med mig och sa att vi skippar filmen och hon skulle komma på något annat till nästa gång vi har drama. Hon klappade mig på axlen och sa pussa Neo från mig och ha ett trevlig lov. Så jag fick sluta redan 10:20. Stack då  in till stan och kollade lite. Hittade en snygg topp på kassels. Så den tänkte jag ha på mig nästa lördag med ett par svarta jeans. Sen bar det av till BR, Jack fyller 1 år på söndag och vi är ditbjudna. Så jag valde födelsedagsprisent av min egna erfarenhet. Det som Neo började tycka om när han var runt 1. Köpte också en korg eller vad man ska kalla det. Så att vi blir av med lite leksaker på golvet.


Toppen från kassels


Bara 50 kr på BR.

Nu är både jag & Lilleman hemma. Han sover middag just nu. jag funderar också på att gå och vila. Hade varit skönt! Får se om det blir så att vi sticker hem till Nina&Jonte ikväll. Jonte var tydligen sjuk. Annars så hörs vi kanske ikväll. Men om inte, så får ni ha en trevlig fredag :-)

Kommentarer
Postat av: Mamma Annette

Jättefin topp, blir skitsnygg till ett par svarta byxor. Och vilken fin "korg" du fick tag i. Kanon.

Puss

2009-02-13 @ 14:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0