Måndag

Hejsan.
Snart börjar jag skolan. Och eftersom jag inte har någon engelska idag så går jag bara i skolan 2 1/2 timme.

Jag tvättade igår från 12 på förmiddagen till kvart i tio på kvällen. Snacka om att vi låg efter med tvätten. Men nu änrligen är det gjort och jag tänkte ställa mig och stryka ikväll om jag hinner. Jag tar upp hela torkrummet där nere också så jag får gå ner och plocka ner det som hunnit att torka så att någon annan också kan hänga upp sin tvätt.

Neo har varit blöjfri hela helgen. Det har varit jätte skönt och inte hänt en ända olycka hitills. Inatt kom han in till oss och hade tagit av sig blöjan. Och sen frågade han mig om jag kunde följa med till toan och tända så att han kunde kissa (!?) Jag följde med honom in så att han fick kissa. Sen vägrade han ha på sig en ny blöja. Så vi testade och det gick bra i två timmar men sen vaknade han och ville ha på sig en blöja ändå. Sötnos! Han vill oftast vara naken här hemma så vi ska testa nu en vecka med att ha på honom kläder och se hur det går. Om det går bra med att gå på toa då med så får han vara utan blöja på dagis med :-).

Men jag är lite fundersam... Ska det vara så här enkelt? Jag menar, vi har ju inte pott tränat honom. Han gör ju allting själv? Det är precis som att jag väntar på att det ska börja gå dåligt och att man får påminna honom och sätta han på toan hela tiden för att han glömmer bort att gå på toa.

Jaja vi får se :-) Än så länge går det ju jätte bra, och jag klagar absolut inte. Det här är ju jätte bekvämt :-P

Kommentarer
Postat av: Hugos mamma

Ja, vissa barn är så :). Så var glad! Hugo har kissat på pottan två ggr men det är längesen nu. Men den senaste veckan har han tagit av sig blöjan så fort han fått chansen. Men han har kissat på golvet 3 ggr, de andra gångerna har han bett om blöja. Idag när han kommer hem ska jag ta av han blöjan och låta han gå ut blöja och ha kalsonger och byxor på han. Får se hur det går :)

2009-12-14 @ 15:01:42
URL: http://hugozmamma.blogg.se/
Postat av: Mormor

Mormors duktiga kille. E så stolt över er o min pussgurka =)

2009-12-15 @ 08:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0