ingen kamera


R:I:P
Min Kodak kamera

Idag när jag hade håla (trodde att jag hade håla) gick jag hem för att ladda min kamera till lusse fikat på lillemans dagis idag. Men kånstigt nog så var den sten död. Den lilla lampan som lyser grönt när den laddas lös inget alls. Ingenting hände och jag blev så fruktansvärt irreterad, förbannad och lessen. Den kameran som skulle vara så jävla bra helt ny med 10.3 mega pixels höll bara i 7 månader. Och jag har aldrig tappat den i golvet eller liknande. Neo får heller inte pilla med den. Så jag ringde min pappa i hopp om att få låna hans kamera till lusse fikat. Men han var sjuk och trött och visste inte var den var. Så jag ringde istället Carro som har sina två döttrar Nova och Nelly på samma dagis som Neo, och frågade ifall hon kanske kunde ta några foton på Neo också. Vilket hon kunde så klart. Så det löste ju sig iallafall.

Men en kamera måste jag ju ha. Frågan är bara hur jag ska fixa det. Men det löser väll sig, på ett eller annat sätt. Det stör mig bara så mycket nu när jag inte har någon under jul och nyår. Som tur är så ska vi ju fira jul med pappa. Så han har ju iallafall med sig kamera. Han brukar inte vara så bra på att ta kort. Så därför kan kanske jag få vara fotografen den dagen. Har han nog inget emot. Han får ju också bilderna.

På dagis idag fick vi ju också träffa tomten. Han satt i stugan på gården, det var väll det stora under hela kvällen. När jag kollade på Neos min då han såg tomten sitta där, var det som att han såg Gud. Jag har nog aldrig sätt han med så stora ögon och munnen format som ett O. Han fick iallafall en julklapp, som alla andra barnen också fick. Han sa tack tomten säker 100 gånger. Sen sa jag att tomten kommer och hälsar på på julafton ocså. Neo - Hejdå Tomten, ses på julafton! - Roger och Majsan sa han sen och kollade bestämt på tomten precis som att, du vet väll om att vi ska fira det hos Roger och Majsan? Alla barnen fick en söt lite mugg där det stod (god jul önskar oss från Engelbrekts) Nova och Nelly kom ut lite senare än oss till tomten och fick därför sin julklapp lite senare och Neo hade redan öppnat sin. Nova - Titta Neo en julklapp. Neo - Pekade på den och sa, Ja en kaffe-mugg. Haha dom är för härliga!

Jo just det. Jag kanske ska ta det snabbt om min "håltimma" som jag trodde att jag hade idag. Det är nämligen så att jag har blivit inskriven hos Lena en Dyslexi lärare som ska hjälpa mig med matten. Jag har hela tiden sagt att jag behöver stöd i matten och engelskan och att jag tror inte att jag kan ha någon matte i klassen eftersom jag inte alls hänger med och att det är en sån dålig miljö. Jag trodde ju då att det här var på gång och att jag skulle gå på lenas matte lektion på Tisdagar från 15:00 - 16:00. Men det är tydligen meningen att jag ska gå på Marcus matte lektion som är från 13.00 - 14:00 på tisdagar också. Sen har jag ju matte Onsdagar och Torsdagar med. Och under den här härliga tisdagen, börjar jag kl 8:10 och ska alltså sluta kl 16:00. Men.... nu får man matte hjälp till klockan fem så tanken är att jag ska gå på den också... PÅ TISDAGAR! Men det är inte slut här. Min ända rast under heeeeela dagen är 30 minuters lunch. Jag pratade med lena och sa att det här är ju ett omänskligt schema. Jag kommer vara totalt frånvarande dom sista lektionerna och min hjärna kommer inte alls palla med. Hon förstog mig och höll med mig. Men det är ingen ide att dra upp nånting innan lovet. Vi ska ha ett nytt möte i Januari efter vi har börjat. Så vi får ta upp det då.

Nu sover mina två pojkar.. Både Neo och Christian somnade i soffan kl sju. Jag slumrade också till lite. Men jag var ju bara tvungen att titta på Desperata hemmafruar. Det var ju sista avsnittet för i år och fortsätter i vår. Gud vad jag kommer sakna! Idol, och Greys slutar också nu.. Hur ska jag klara mig? Tur man inte levde förr, jag hade då aldrig aldrig aldrig aldrig klarat mig utan tv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0